בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתווה חדש הוצע לתושבי עמונה

המתווה מעניק מענה למשפחות נוספות. בשעות הבוקר (א') התושבים יכריעו. "אף אחד לא יכול להבטיח לתושבי עמונה דבר"

  • י"ח כסלו תשע"ז - 07:37 18/12/2016
גודל: א א א
עמונה, הבוקר (אורי קירשנבום)
עמונה, הבוקר (אורי קירשנבום)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, הציעו הבוקר (ראשון) לתושבי עמונה מתווה חדש לפינוי בהסכמה. בשעות הבוקר צפויים תושבי עמונה להשיב את תגובתם בנוגע למתווה.

על פי המתווה, שנרקם יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש מטה מאבק עמונה אביחי בוארון, יוכלו 24 משפחות, במקום 12 במתווה הקודם, להישאר על ההר ולעבור לחלקה 38 הסמוכה לעמונה.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בכלי התקשורת פורסם כי נוספו תנאים משפטיים המגבירים את מחויבותה של המדינה למימוש ההסכם. במידה והתושבים יקבלו את ההסכם, תבקש המדינה מבג"ץ לדחות את מועד הפינוי ב-30 ימים נוספים. העבודות על חלקת 38 יחלו באופן מיידי.

| "אף אחד לא יכול להבטיח דבר"

בתוך כך, נשמעות קריאות לתושבי עמונה שלא לקבל את ההסכם שהוצע. "בסופו של דבר, אף אחד לא יכול להבטיח לתושבי עמונה דבר. הדברים תלויים בדרג המשפטי ובבג"ץ ואנו יודעים את דעותיו", אומר עו"ד איתמר בן גביר בראיון וידאו לקול היהודי מתוך הישוב הנמצא בסכנת הריסה. "לא משנה איזה הסכם, הוא חילול ה'. לעזוב את הבית בארץ ישראל ולומר שהאדמה אינה שלנו - זהו חילול ה'", אומר עו"ד בן גביר.

"אנחנו קוראים לתושבי עמונה להמשיך להיות חזקים. בכל מקרה, אני מעריץ אותם, גם אם יקבלו את ההסכם. מפוליטיקאים צריך להיזהר".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד