בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתחת לאף: מרכז מיסיון בלב ירושלים

הורים של נערות ששרו במקהלות במרכז כלל התרעמו על "פיצוץ" האירוע בידי פעילי להב"ה. גופשטיין: "הילדות אכן לא ידעו שמדובר במיסיון שמאז האינקוויזיציה מראה פנים יפות"

  • אברהם שפירא
  • כ"ב אלול תשע"ו - 19:40 25/09/2016
גודל: א א א
גופשטיין בהפגנה נגד מיסיון בירושלים. ארכיון (הלל מאיר TPS)
גופשטיין בהפגנה נגד מיסיון בירושלים. ארכיון (הלל מאיר TPS)

בנצי גופשטיין שנעצר בשבוע שעבר באלימות בידי שוטרים לאחר ש"פוצץ" יחד עם פעילי ארגון להב"ה כנס נוצרי במרכז כלל, מסביר מה באמת קורה מתחת לאף של תושבי ירושלים.

ביום חמישי בשבוע שעבר הגיעו עשרות פעילים להב"ה לכנס נוצרי במרכז כלל. בכנס השתתפו מקהלות יהודיות ונוצריות כאשר הנערות היהודיות כלל לא ידעו כי מדבור במרכז מיסיון. בעקבות האירוע ומעצר הפעילים, התרעמו הוריהם של הנערות ואמרו כי לא מדובר בכנס מיסיון וכי בנותיהם היו במקום.

"ליבי ליבי על הנערות שלא ידעו שמדובר בכנס מיסיון" אומר גופשטיין בשיחה עם הקול היהודי. "צריך לדעת שהיום מרכז כלל הוא המרכז המיסיונרי הכי גדול בירושלים. יש בו 17 נכסים ששייכים למיסיונרים, לא סתם נוצרים. יש שם קהילה בשם "מלך מלכי המלכים". יש שם חנויות בבעלותם וגם האולם התחתון והמרכזי בבניין שייך להם ושם התקיים האירוע מהקומה התחתונה על כל מרכז כלל. המקום עצמו הוא כנסייה מיסיונרית לכל דבר".

לחן: מקהלת הכנסיה הארמנית. תוכניית האירוע ()

לדברי גופשטיין, המיסיונרים עצמם היו נוכחים באירוע, ומטרתם הייתה לחבר בין היהודים והנוצרים באירוע של שירה. "המיסיון עובד בשיטה של להראות שהכול נחמד והכול טוב ואנחנו ביחד. אם כי אני חייב לציין שהנערות והילדות במקהלות היהודיות שהיו שם לא ידעו שזה מקום של מיסיון. בפועל היו שם מהמקהלה הפיליפינית שהציגו אותם כאילו הם מסכנים שמתעסקים בזקנים שלנו, ולא היא – זה אחת הקהילות החזקות במיסיון, וכן המקהלה של הכנסייה הארמנית שהם לא מתעסקים במיסיון אבל הם נוצרים".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"עצם הבעיה היא הלגיטימציה לשיר את השירים ביחד. שרו שם את השיר הללויה שכולם שרו ביחד, עוד שירים שהנוצרים שרו ועוד שירים שהיהודים שרו. יש לנו מלחמה שעולה ועולה עם המיסיון בירושלים. מאז האינקוויזיציה המיסיון הפסיק לבוא עם הפנים הרעות שלו ובא עם הפנים היפות שלו וזה הכי מסוכן".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד