בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתנגדים להסכם: "יום עצוב להתיישבות"

רבים מהמתנגדים להסכם פינוי עמונה עדיין מפרגנים למתיישבי עמונה על גבורתם. "הודענו לכל העולם שאנחנו גנבים בארץ ישראל"

  • י"ח כסלו תשע"ז - 17:46 18/12/2016
גודל: א א א
הפעילים עוזבים את הישוב עמונה, היום(הלל מאיר, tps)
הפעילים עוזבים את הישוב עמונה, היום(הלל מאיר, tps)

לאחר שתושבי עמונה הודיעו (ראשון) כי קיבלו את מתווה ההסכם שהוצא בידי ראש הממשלה בבנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, נשמעה ביקרות ממספר גורמים בהתיישבות ומהפעילים כנגד ההחלטה.

פעילים רבים זעמו על החלטת התושבים אותה כינה "וויתור". אחרים, שהיו חפצים להיאבק על הישוב, הודיעו כי אינם שלמים עם החלטת התושבים אך מכבדים אותה. הצעירים והמשפחות ששהו בעמונה בימים האחרונים, ארצו את חפציהם והחלו לעזוב את המקום.

ברוך מרזל אמר בראיון לקול היהודי, כי "לצערי הרב המצב שלנו ביהודה ושומרון לא מתקדם מעבר למצב הפיזי, שב"ה ישנם הרבה מאוד מתיישבים. עדיין בכל העולם חושבים שאנחנו גנבים בגלל שאנחנו מתנהגים כמו גנבים. כשאדם רואה משטרה ובורוח אז רודפים אחריו", אומר מרזל ומסביר: "כשאתה עוזב את עמונה בשביל ביזניס כזה או כזה, אתה לא מודה בארצך, אלא כביכול מודה שזוהי אדמה גנובה".

עוד הוסיף מרזל ואמר, כי "אם אנחנו מודים שזו אדמה גזולה וגנובה זה חילול ה'. עשר ישובים כמו עמונה לא שווים חילול ה' כזה. אנחנו כעת הודענו לכל העולם שאנחנו גנבים בארץ ישראל".

"יום עצבו להתיישבות", אמר עו"ד איתמר בן גביר ששהה בעמונה בחמשת הימים האחרונים. "פספסנו הזדמנות לבצע מאבק שיצרוב בתודעה הציבורית. מאבק ללא אלימות אך מאבק נחוש ותקיף. אין לנו כמובן טענות נגד צדיקי עמונה שבמסירות נפש לא נכנענו ללחצים במשך זמן רב, אך יש לנו טענות לפוליטיקאים תבוסתנים שמבטיחים הבטחות שווא וגורמים לכך שהימין תמיד מפסיד".

עוד אומר עו"ד בן גביר, כי "אחרי עמונה יבואו עוד ועוד גבעות ויישבוים שיחרבו ובגלל סמוטריץ' ובנט גם המוטיבציה להאבק פחתה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד