בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתנדבי השירות האזרחי יפסיקו לפעול ב"בצלם"

לאחר שנים בהם פעלו מתנדבי השירות האזרחי בארגון השמאל הקיצוני "בצלם", נשללת כעת הגדרת הארגון כ'גוף מפעיל רשמי', זאת על רקע פעילותם במהלך צוק איתן. "אינכם יכולים לקבל יותר סיוע ממדינת ישראל"

  • יח"צ
  • י"ח אב תשע"ד - 15:24 14/08/2014
גודל: א א א
ארגון השמאל הקיצוני "בצלם"
ארגון השמאל הקיצוני "בצלם"

"לאחר בדיקה שערכתי בגופים המפעילים, ולאור פעילות הארגון כנגד מדינת ישראל וכנגד חיילי צה"ל בארץ ובמדינות זרות, החלטתי להפסיק את אישורכם כגוף מפעיל, הרשאי להפעיל מתנדבים במסגרת השירות הלאומי-אזרחי", כתב מנכ"ל רשות השירות האזרחי, שר שלום ג'רבי במכתב ששיגר לחגי אלעד מנכ"ל ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם'.

"זאת בפרט בתקופה האחרונה בה מדינת ישראל מתמודדת עם איום אלפי רקטות וטילים על מיליונים מאזרחיה, ומנהלת מערכה מקיפה על מנת להסיר את האיום על כלל תושבי המדינה", הוסיף ג'רבי.

"כמנכ"ל ממלכתי מטעם מדינת ישראל האמון על רשות שתפקידה לפעול לטובת מדינת ישראל ולמען אזרחיה, אני חש חובה להפעיל את סמכותי ולהפסיק את הסיוע הניתן מהמדינה לארגון הפועל כנגדה וכנגד חייליה המוסרים נפשם ממש בגבורה עילאית למען הבטחת שלומם וביטחונם של כלל האזרחים מכלל המגזרים הסובלים כבר שנים רבות מירי על בתיהם, נשיהם וילדיהם".

עוד הוסיף ג'רביה וכתב, כי "כפי שידוע לך, בימים אלו מתמודדת מדינת ישראל בזירה הבינלאומית עם מסע דה-לגיטימציה הכולל הפצה של שקרים והסתה חמורה כנגד חיילי צה"ל, הצבא המוסרי בעולם. לצערי, ארגון 'בצלם' נותן יד למסע הכפשה זה. הנתונים והעמדות שמפיץ הארגון בארץ ובעולם מעודדים את אויבינו במדינות העולם וגורמים להתבטאויות אנטישמיות קיצוניות כנגד מדינת ישראל ואף למעשים אנטישמיים אלימים כנגד יהודים ברחבי העולם".

"היום נמסר לי כי גם סירבת להגדיר את ארגון חמאס כארגון טרור והאשמת את חיילי צה"ל בכך שירו על בתי אנשי חמאס. ארגון חמאס מוגדר לא רק על ידי מדינת ישראל כארגון טרור אלא אף על ידי ארצות הברית ומדינות נוספות ברחבי העולם.למותר לציין, כי הנזק העלול להיגרם למדינת ישראל מהתבטאויות וממעשים אלו הינו נזק בל ישוער היכול להביא להחרמתה מפורומים בינלאומיים ולפגיעה בכלכלתה בעקבות כך. כמו כן, כבר הוכח בעבר גם כי דברי בלע המופצים על ידי ארגונים שונים כנגד המדינה וחייליה בזמן מלחמה, גרמו למעצרים ולהעמדה לדין של קצינים וחיילים שכל פשעם הוא שהיו מוכנים להסתכן על מנת להגן על אזרחי המדינה המותקפים על ידי האויב".

"השירות הלאומי-אזרחי הינו מוסד ממלכתי המכיל מגוון של גופים מפעילים ואנשים המחזיקים בדעות פוליטיות שונות. אך ישנו קו ברור המפריד בין עמדה פוליטית לגיטימית בשיח הפוליטי הישראלי לבין הפצה ופרסום של שקרים והשמצות בארץ ובעולם, הגורמים נזק חמור למדינת ישראל ולחיילי צה"ל".

"אשר על כן, איני רואה כל אפשרות להמשיך את אישור ארגונכם כגוף מפעיל בשירות לאומי-אזרחי המקבל סיוע ממדינת ישראל".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד