בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתעדים פעילות צה"ל - הגנה מחקירת מצ"ח

עם תחילת תקופת הפיגועים האחרונה, התרבו חקירות המצ"ח כלפי לוחמי צה"ל. קצינים מתעדים את הפעילות הקרבית בכדי להימנע מחקירה

  • י"ב כסלו תשע"ו - 17:10 24/11/2015
גודל: א א א
כוחות צהל בפעילות מבצעית. ארכיון (דובר צהל)
כוחות צהל בפעילות מבצעית. ארכיון (דובר צהל)

מפקדי חטיבות וגדודים בצה"ל החלו לאחרונה להתקין מצלמות על קסדותיהם במהלך פעילות צה"ל כנגד מתפרעים ערבים במקומות שונים, זאת במטרה להגן על עצמם ועל חייליהם מפני חקירות מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת).

עם תחילת תקופת הפיגועים האחרונה בחודש תשרי האחרון, התרבו מקרי החקירות של לוחמי צה"ל בידי מצ"ח, בגין מקרים בהם ירו לוחמי צה"ל במתפרעים ערבים, ומדובר בהיקף גדול מאוד. כך עולה מתוך דיון בפורום מח"טים שנערך לאחרונה באוגדת יו"ש בבנימין. עוד עלה בדיון, כי מפקדי השטח ביהודה, שומרון ובנימין, מתחו ביקורת כלפי המג"דים והמח"טים באזור בטענה שאינם מקבלים גיבוי מצד המערכת הצבאית כאשר הם נחקרים על פיזור התפרעויות.

אם בעבר הייתה נפתחת חקירה כאשר נהרג ערבי שכביכול אינו מעורב בטרור, כעת נפתחת חקירת גם כאשר כוחות צה"ל מבצעים ירי קטלני לעבר ערבים שהשליכו בקבוק תבערה או כנגד מסיתים מרכזיים. כך על פי הפרסום באתר וואלה. לדברי הקצינים, באם חוקרי מצ"ח היו חווים את תחושות הלוחמים בהתפרעויות, בהם פעמים רבות שנפצעים לוחמים, הם לא היו פותחים בחקירות.

על פי הפרסום, החשש העיקרי בקרב צה"ל, הוא שלוחמים רבים יימנעו מפתיחה בירי לעבר מתפרעים ערבים בעת הצורך, מחשש כי ייחקרו במצ"ח על המעשה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד