בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נאשמים בהצתה בכפר דהריה זוכו מאשמה

שלושה פעילי תג מחיר שהואשמו באירוע הצתה בהר חברון, זוכו היום (ב') מאשמה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"א אב תשע"ה - 18:24 27/07/2015
גודל: א א א
הרכב שהוצת בכפר דהריה (תעיוש)
הרכב שהוצת בכפר דהריה (תעיוש)

התיק בו השקיעה המחלקה היהודית בשב"כ משאבים רבים, הסתיים היום בזיכוי של הנאשמים.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה היום (שני) מאשמה את עופר קלרמן, אהרון סדיגורסקי, ויחיאל לקס, שנעצרו לפני כשנתיים וחצי, בהם שהו בתנאים מגבילים, על הצתת כלי רכב בכפר דהריה שבהר חברון וריסוס כתובות "תג מחיר" ו"מזל טוב לאפי" על קיר סמוך.

"לא רק שבאף אחת מהראיות הנסיבתיות הרבות אשר הובאו, לכשעצמה, אין כדי להביא למסקנה הגיונית אחת ויחידה כי ההצתה והכיתוב בוצעו על ידי הנאשמים, אלא שגם בחינת כלל הראיות יחדיו, השתלבותן וזיקתן האחת לרעותה אינה מביאה למסקנה כזו", קבע השופט בפסיקתו. "אין בפניי כל ראיה מעבדתית הקושרת מי מהנאשמים להצתה או לכיתוב. המוצגים הרבים אשר נמצאו ברכב בו נסעו הנאשמים לא נקשרו מבחינה מעבדתית, לא להצתה ולא לכיתוב".

שלושת הנאשמים שזוכו, בבית המשפט בימי מעצרם (הקול היהודי)השלושה זוכו מאישומים של קשירת קשר לביצוע פשע והשחתת פני מקרקיעין, והורשעו בהכשלת שוטר במילוי תפקידו, ואחד מהם הורשע אף בתקיפת שוטר, כאשר ניסו להימלט מהמארב המשטרתי.

| "השב"כ עקב אחר השלושה תקופה ארוכה"

תחילת הפרשה בשנת ה'תשע"ג, אז התרחשו מספר אירוע תג מחיר באזור הר חברון. במפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ובמחלקה היהודית בשב"כ, החליטו להשקיעה משאבים רבים בכדי ללכוד את החשודים, ועל פי כתב האישום הצמידו איתורן והאזנות למספר כלי רכב חשודים.

בי"ט כסלו באותה השנה, התקבל מידע על רכב חשוד שככל הנראה יוצא לבצע פעולת תג מחיר. באזור הוקמו שלושה חמ"לים מבצעיים ורכבי בלשים החלו לסרוק את כבישי האזור כאשר מטרתם הייתה לתפוס את החשודים "על חם" בשעת מעשה. סמוך לשעה 2:00 דווח על הצתת רכב בכפר דהריה, וזמן קצר לאחר מכן הבחינו הבלשים ברכב החשוד כשהוא יוצא מהכפר סמוע הסמוך.

מעובדות כתב האישום עצמן עולה כי בליל האירוע, נסעו הנאשמים יחד עם חשוד שלא נתפס עד היום, מקרית ארבע לישוב מעון, כשברשותם רובה פלסטיק, בקבוק בנזין, כפפות, כובעי גרב, לום ברזל, אולרי לדרמן, אבנים, גפרורים ותרסיס ספריי, שנתפסו לאחר מכן ברכב. במעון עברו הנאשמים לרכב אחר ופתחו בנסיעה.

לפי כתב האישום נסעו השלושה לכפר אל עסג'ה הסמוך לדהריה, הציתו רכב וריססו על קיר סמוך את הכתובות. בהמשך נסעו השלושה חזרה לכביש הראשי ובשלב מסוים פנו לכביש המוביל לכפר סמוע, שם המתינו בלשי ימ"ר ש"י שחסמו את הרכב. לפי כתב האישום נהג הרכב החל ליסוע אחורה במהירות ועצר כאשר נחסם בידי ניידת משטרה. ארבעת הנוסעים יצאו מהרכב והחלו להימלט. אחד מהם נלכד מיד בידי אחד הבלשים, השני נעצר לאחר מרדף קצר ואחר השלישי נערך מרדף לאורך שני ק"מ כאשר השוטרים אף השליכו לעברו רימון הלם. לטענת השוטרים, כאשר הם תפסו אותו הוא החל להתפרע ולנסות להימלט. חשוד רביעי שלא אותר נמלט על פי כתב האישום לישוב מצפה אשתמוע, שם נתפס בידי גשש צה"ל אולם לאחר שהתעמת עמו הצליח לברוח ונעלם.

הציוד שנתפס ברכבם של הנאשמים שזוכו (דוברות המשטרה)

בכתב האישום מופיעים לא פחות מ- 75 עדי תביעה, חלקם מדובבים שניסו להפליל את השלושה בעת המעצר, אך ללא הצלחה. לאחר שלושה שבועות במעצר, כאשר הם מכחישים כל קשר לאירוע, שוחררו השלושה למעצר בית, וזאת על אף הצהרת תובע שהוגשה בעניינם. בית המשפט הורה על שחרורם לאור התנהלות תמוהה ונדירה של המשטרה שלאחר שהצהירה על הגשת כתב אישום וסיום החקירה, ביקשה לפתע להאריך שוב את מעצרם, ככל הנראה בשל קושי בהשגת ראיות בתיק.

עו"ד יצחק בם, שייצג את אחד הנאשמים מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר: "ספינת הדגל של הפרקליטות במאבקה נגד 'תג מחיר' טבעה היום במצולות. התיק הזה הושתת על החלטתו של פרקליט המדינה הקודם שאישר להגיש את כתבי האישום הללו ללא תשתית ראייתית רק מתוך רצון 'להראות להם'. כדאי שבפרקליטות יפסיקו עם הקיצוניות וההתלהמות המאפיינת את יחסה לנוער גבעות וישובו לנקוט בגישה מאוזנת ומקצועית. אני מקווה שזיכוי זה יהווה תמרור אזהרה לפרקליטות המדינה".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד