בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נדחה ערעור תושב נהריה שהרג ערבי

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של פנחס אבורמד שנידון ל-18 שנות מאסר לאחר שהרג בפתח ביתו בנהריה ערבי שהגיע לבקר צעירה יהודיה

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • כ"ו ניסן תשע"ה - 18:30 15/04/2015
גודל: א א א
זירת האירוע בנהריה (פאנט)
זירת האירוע בנהריה (פאנט)

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את ערעור של תושב נהריה פנחס אבורמד שביקש להקל בעונשו לאחר שהורשע בהריגת ערבי ונידון ל-18 שנות מאסר.

השופטים פוגלמן, רובינשטיין ושהם דחו את טענותיו של אבורמד והחליטו שלא להתערב בגזר הדין של בית המשפט המחוזי בחיפה.

אבורמד, תושב נהריה כבן 30 הורשע בהריגת ערבי ממג'ד אל כרום, עת שהגיע לבניין מגוריו בנהריה בכדי לבקר את חברתו היהודיה המתגוררת בבניין.

האירוע התרחש בליל שבת לפני כשלוש שנים. אבורמד, שהיה נתון במעצר בית לילי בשל תיק אחר, ישב בכניסה לבניין בו הוא מתגורר ברחוב קיבוץ גלויות בנהריה, כאשר בסביבות השעה 1:00 בלילה הגיע למקום רכב ובו שלושה צעירים ערבים ממג'ד אל כרום. השלושה, שהיו שתויים התנגשו עם רכבם במדרכה ונעצרו סמוך לבניין. שניים מהערבים יצאו מהרכב ופנו אל הבניין, בעוד השלישי נשאר לישון ברכב עקב שתייה מרובה של וודקה.

על פי הכרעת הדין, אבורמד שהבחין כי שני הערבים מתכוונים להיכנס לבניין, שאל אותם "מה אתם עושים פה?", והכריז כי "אין לערבים מה לחפש פה". אבורמד אף איים עליהם כי "אתם לא יודעים עם מי אתם מתעסקים", ו"אם אתם גברים תישארו כאן".

בין אבורמד לבין ההרוג, ג'מאל כיוואן בן 26, התפתחו חילופי צעקות, כאשר חברו של כיוואן, רידאל חמאדו ששתי ידיו היו שבורות כתוצאה מתאונת עבודה, מנסה להרגיע את הרוחות. על פי הכרעת הדין, בשלב מסוים פנה אבורמד לביתו, חזר עם סכין ומוט ברזל, ובין השניים החל מאבק שבמהלכו נפצע אבורמד ברגלו ואילו כיוואן נדקר בחזהו.

לאחר הדקירה נמלטו שני הערבים לרכב ופתחו בנסיעה מהירה, עד שאיבד כייואן את הכרתו, איבד שליטה על הרכב והתנגש ברכב חונה. בהמשך נקבע מותו של כיוואן כתוצאה מהדקירות.

בתחילה סירב רידאל, חברו של ההרוג, לספר מדוע הגיעו לבניין, אולם בהמשך הודה במשטרה כי הגיע להיפגש עם ל.ס, חברתו היהודיה שמתגוררת במקום.

הוא הסביר כי חברתו ביקשה לשמור על הקשר בסוד ואף תיאר כי בכל פעם שהיה מגיע לבקר אותה, היתה ל.ס מתצפתת אל מחוץ לבניין ומדווחת באם מישהו נמצא במקום ומבחין בו נכנס. הצעירה אף העידה במהלך המשפט ותמכה בגרסת ידידיה הערבים.

בכלי התקשורת שדיווחו על הפרשה שכחו משום מה להזכיר את סיבת בואם של הערבים לבניין, וזאת כאשר תושבי נהריה מתלוננים רבות אודות צעירים ערבים שמסתובבים בשכונות ברכבים עם מוזיקה ומטרידים נערות. עובדה נוספת שנעלמה מעיני התקשורת היא ששני הערבים העידו במהלך המשפט כי לפני בואם למקום האירוע עצרו בתחנת דלק וישבו לשתות וודקה עם ערבים נוספים.

פרופסור יהודה היס מהמכון המשפטי באבו כביר העיד כי אחוז האלכוהול בגופו של הערבי ההרוג היה ברמה בינונית, אך יתכן והיא היתה אף גבוהה יותר במהלך האירוע, אך נמהלה בנוזלי עירוי שניתנו לו במהלך הטיפול.

במהלך המשפט טען אבורמד כי הסכין הובאה למקום בידי הערבי ההרוג וכי הוא ניסה לדקור אותו תחילה. השופטת צילה קינן מבית המשפט המחוזי בחיפה קבעה כי עדותו של אבורמד אינה אמינה מאחר ומצאה בה סתירות רבות וכן בשל עברו הפלילי, ובחרה להאמין לצעיר הערבי, חברו של ההרוג וחברה של שכנתו היהודיה של אבורמד.

בסופו של משפט הורשע אבורמד בהריגה ובהפרת הוראה חוקית שכן במהלך האירוע הוא הפר מעצר בית, ונידון ל 18 שנות מאסר. בנוסף הוטל עליו לשלם פיצוי של 80,000 ₪ לעיזבון הערבי שהרג. היום כאמור דחו שופטי בית המשפט העליון את ערעורו של אבורמד.

לאחר גזר דינו של אבורמד אמר בנצי גופשטיין מארגון להב"ה כי "עצוב מאוד שיהודי ששמר על כבוד בת ישראל כמו שמעון ולוי, יושב בכלא. במדינה יהודית נורמלית מי ששומר על בנות ישראל צריך לקבל צל"ש. הוא גיבור ולא עבריין".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד