בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נהג יהודי בלבד – "שומרת על בטחון תלמידי"

מנכ"ל בית ספר למחול ביקשה נהג יהודי בלבד וספגה ביקורת. משרד התרבות הגיב: "ביקשה לשמור על בטחון התלמידים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ו תמוז תשע"ה - 18:00 02/07/2015
גודל: א א א

מרינה נאמן, מנכ"לית בית ספר לבלט ומחול בירושלים, הציעה לחברת מוניות תשלום גבוה על מנת שהחברה תספק לה נהג מונית יהודי דווקא בשל המצב הביטחוני, והחברה ניסתה לעורר סערה.

מנהל חברת המוניות שקיבל את השיחה הגיב לה בציניות "איזה יהודי בדיוק את רוצה...?" ותהה בפניה כיצד היתה מגיבה כאשר היו מבקשים ממנה מדריכת בלט לא יהודיה.

את תגובתה שלחה נאמן לחברת המוניות באמצעות דואר אלקטרוני, ובה התלוננה על התנהלותו של מנהל החברה. "אני חייבת לקחת בחשבון ולדאוג לביטחון של עובדים שלי", כתבה. רציתי לשמוע איך הוא, איש שדבר איתי בטלפון, היה מגיב אם בן או בת שלו חוזרים מאוחר בלילה אחרי העבודה עם נהג ערבי".

נאמן אף הסבירה את דרישה ואמרה, כי "זכותי לדאוג לביטחונם של תלמידים ורקדנים שלי, אם אני נוסעת רחוק וחוזרת בשתיים בלילה. היו לנו גם נסיעות עם נהגים ערבים אבל המצב הביטחוני הידרדר לאחרונה, וגם הורים דורשים נהגים יהודים. אני לא אפתח במלחמה. זכותי לבקש כל נהג שאני רוצה".

הכתבת טלי חרותי-סובר שפרסמה את הכתבה באתר TheMarker המקושר לעיתון הארץ, פנתה בבקשת תגובה ממשרד התרבות והספורט. "על פי חוק, אנחנו מנועים מלעסוק בענייני הניהול הפנימיים של מוסדות התרבות הנתמכים", כתבו במשרד התרבות.

"אנו סבורים כי יש מקום לפעול באופן שוויוני כלפי כלל האוכלוסיות ומביעים הסתייגות מהחלטתה של מנהלת הלהקה. יחד עם זאת, אנו מאמינים שבהחלטתה ביקשה הגברת נאמן לפעול לפי מיטב הבנתה לשמירה על ביטחונם האישי של רקדניה", הסבירו.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד