בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נמנע "יום סולידריות עם העם הפלסטיני" באלמידאן

התיאטרון, שהעלה בעבר הצגה על מחבל שרצח חייל, ביקש להשתתף "ביום סולידריות עם העם הפלסטיני"

  • י"ד כסלו תשע"ו - 08:53 26/11/2015
גודל: א א א
תיאטרון אלמידאן
תיאטרון אלמידאן

תיאטרון "אלמידאן" בחיפה שכבר עורר סערות רבות בעבר מייצר כעת עוד כותרות ברוח דומה. הפעם מדובר על יוזמה של התיאטרון לקיים פעילויות במסגרת "יום הסולידריות עם העם הפלסטיני".

אלא שהפעם האירוע לא יתקיים בשל מעורבות של עיריית חיפה ובלחץ משפחות שכולות.

בתוך כך, ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פנה לשרת התרבות, שרת המשפטים ועיריית חיפה לבדור ממצאים חדשים שבפעילות התיאטרון בשנים האחרונות, מהם עולה לכאורה הזדהות בטרור הערבי המשתולל בארץ.

כך למשל, בסמוך למבצע "עופרת יצוקה" הוציא התיאטרון הודעה בעיתונות הערבית בה נכתב:"תיאטרון אלמידאן מגנה את הטבח בעזה". בהודעה מתוארת פעילותו של צה"ל במבצע "עופרת יצוקה" בעזה כ"השמדה המונית" ו"טבח" ובהמשכה ברכת "נחמה עמוקה לאנשינו בעזה, למשפחות השאהידים" וקריאה "לעצור את מעשי הטבח הנוראיים באופן מידי". ההודעה חתומה על ידי עובדי ומנהלי התיאטרון.

כמו כן, לאחר אירועי משט ה"מרמרה" בו ניסתה ספינה טורקית להגיע לחופי עזה ובמהלך קרבות עם לוחמי השייטת נהרגו תשעה מאנשי הספינה, פרסמו אנשי התיאטרון הודעה לפיה "תיאטרון אלמידאן מגנה את הפשע נגד משט החירות ומביע אתו סולדיריות". בהודעה נכתב כי "אנחנו לא יכולים להמשיך בעבודה היומיומית שלנו כאילו כלום לא קרה ואנחנו לא יכולים אלא להיות חלק בלתי נפרד מהמאבק של עמנו" וכן הבעת סולידריות "עם הפצועים והשאהידים שנהרגו מאש ישראלית בשעה שניסו לשבור את המצור על עזה שמטרתו להרעיב את העם הפלסטיני ולשבור את כוח הרצון שלו".

עלייתו לכותרות של התיאטרון החלה לאחר שהועלת הבו הצגה המתארת את חייו של המחבל שרצח לפני למעלה מעשרים שנה את החייל משה תמם הי"ד. אז הופסקו התקציבים לתיאטרון אך לאחר עתירה של אנשי התיאטרון בסיוע ארגון "עדאלה" הושבו התקציבים לתיאטרון.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד