בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נמשך המשא ומתן - בוטלה ישיבת הקבינט

על אף הצהרותיו של ראש הממשלה, פירוז הרצועה לא יכלל ככל הנראה בהסכם בין ישראל לחמאס. המגעים בקהיר נמשכים

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ט"ז אב תשע"ד - 14:12 12/08/2014
גודל: א א א
נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץ

המשא ומתן בין ישראל לחמאס נמשך בקהיר, והבוקר (ג') מסתמן על פי דיווחים בכלי תקשורת שונים כי ההסכם המתגבש יכלול חלק נכבד מדרישות החמאס, וזאת בתמורה להפסקת הירי לעבר ישראל בלבד. הצהרות ראש הממשלה ושרי הממשלה בדבר פירוז הרצועה מנשק נותרו מחוץ למשחק, לאחר שחמאס הגיב אליהן בבוז. במקביל דווח כי ישיבת הקבינט שהיתה צפויה להתקיים היום נדחתה.

לפי הפרסומים, ככל הנראה יכלול ההסכם הגדלה משמעותית של העברת הסחורות לרצועת עזה, תשלום המשכורות עבור אנשי החמאס, פתיחה של מעבר רפיח - יתכן ובשליטת ה"רשות הפלסטינית", והרחבת תחום הדיג. מנגד דרישותיה של ישראל מסתכמות בפיקוח על המעברים, הפסקת הירי לעברה, והתעקשות של ממש על כך שהעברת המשכורות לחמאס תעשה בדרך עקיפה ולא ישירות מישראל.

גורמים בישראל אמרו הבוקר כי עדיין ישנם פערים בין הצדדים, אך אמש החלו להישמע דיבורים שונים מחברי משלחת החמאס לשיחות, על כך שישנו צורך להגיע לסיכום. הפסקת האש תפוג מחר בשעה 00:00, ובחמאס הצהירו כי לא ישכימו להארכה נוספת של הפסקת האש במידה ולא יושג הסכם.

בתוך כך, האו"ם הכריז על הקמת וועדת חקירה לפעולות ישראל במבצע צוק איתן. בראש הוועדה ישב ויליאם שבאס, משפטן קנדי הידוע בעמדותיו האנטי ישראיות ודרישותיו להעמדה לדין בבית המשפט הבין לאומי בהאג של ראשי מדינת ישראל.בישראל לא התפלאו מהקמת הוועדה והרכבה, והודיעו כי תוצאותיה האנטי ישראליות צפויות מראש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד