בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"נסיון רצח של למעלה מ-1000 איש"

יו"ר מזכירות נווה צוף רואה בחומרה את כתב האישום הרפה נגד המציתים: "המחבלים הגיעו מכפר של מחבלים. צריך לקרוא לילד בשמו. זו שערורייה מוחלטת"

  • אורי קירשנבום
  • ט' שבט תשע"ז - 11:26 05/02/2017
גודל: א א א
הבתים השרופים בנווה צוף (הלל מאיר TPS) צילום: הלל מאיר TPS
הבתים השרופים בנווה צוף (הלל מאיר TPS) צילום: הלל מאיר TPS

בעז ארנון, יו"ר המזכירות ביישוב נווה צוף, מביע תסכול וזעם רב בעקבות הפרסום על כך שכתב האישום נגד שלושת הערבים שהציתו את שריפת הענק ביישוב אינו מייחס להם מניע לאומני ונסיון רצח.

"אנחנו רואים את זה בחומרה רבה", אומר ארנון בשיחה עם הקול היהודי. "חוקרי ההצתות שפעלו בשטח מצאו מספר מוקדי הצתה, מוקד הצתה אחד בינינו לבין היישוב הסמוך צופים שככל הנראה נועד להסית את הכוחות מהיישוב".

"מעבר לנושא הזה, המציתים הגיעו מכפר דיר אבו משעל, זהו כפר של מחבלים שרק בשבוע שעבר תפסו שם חולייה של מחבלים שבצעה פיגועי ירי במשך כמה וכמה ימים נגד חיילי צה"ל ותושבים. זהו כפר שיוצאים ממנו עשרות חוליות של מיידי בקת"בים ואבנים, פיגועי ירי ומציתים. לא יעלה על הדעת שהפרקליטות מגישה כתב אישום שאיננו אומר בצורה ברורה שמדובר בנסיון רצח בכוונה תחילה של למעלה מ-1000 אנשים. צריך לזכור שההצתה בוצעה בליל שבת בשעה עשר וחצי, יישוב דתי, אנשים הלכו לישון. המחבלים ניסו לרצוח בשנתם למעלה מ-1000 איש. אני במו ידיי חילצתי אנשים מתוך האש מתוך הבתים שהיו בקו האש. לא לקרוא לזה נסיון רצח?! נגמרו המילים".

אולי יש בעיה בחומר הראיות שנאסף בחקירת המציתים שאינו מאפשר הגשת כתב אישום חמור יותר?

"זה לא יכול להיות. דיברנו עם גורמי הביטחון במהלך הבוקר והם פשוט בשוק. לא מעניינים אותי פלפולים משפטיים, יש פה אמירות עקרוניות שחייבות להיאמר. פה היה נסיון רצח ברור ומוחלט עם מספר מוקדי הצתה, אי אפשר לקרוא לזה משהו אחר, זו שערורייה מוחלטת".

שריפה סמוך למבוא חורון בימי "טרור ההצתות" (הלל מאיר TPS)

ארנון מספר גם על הקשיים הבירוקרטיים המלווים את תושבי היישוב נפגעי ההצתה. "במס רכוש יש אנשים ממש טובים, ממש משתדלים, ואני לחלוטין מאמין שהם עושים כל מאמץ, אבל הם נתונים בתוך מערכת שלא מאפשרת לעבוד. יש שיטות עבודה שלא מאפשרות לעבוד", אומר ארנון ומוסיף "צריך לשנות את השיטה מהיסוד. הם אנשים טובים שמבינים את המצוקות אבל השיטה היא פשוט בלתי אפשרית".

מילה לסיום על המצב הבטחוני באזור שלכם?

"השאלה הזו מתחברת לנקודת ההתחלה. אנחנו צריכים לקרוא לילד לשמו. הפרקליטות היא חלק מהמערכת ואם לא יקראו לזה טרור אז המצב יימשך. לא שאני אומר שעצם ההגדרה תביא פיתרון אבל לא לקרוא לילד בשמו זה ודאי לא יביא לשום דבר. המציאות הזו אגב היא לא רק נחלת נווה צוף אלא לכל האזור וגם לכל המדינה. הם מנסים לרצוח יהודים לא משנה איפה, פעם בחיפה פעם בגן צ'ארלס קלור בתל אביב ופעם באזור אחר. אם לא נקרא לילד בשמו לא נוכל להתקדם הלאה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד