בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נעצרו בדרך להר הבית כשבידיהם גדי

15 פעילים שביקשו להקריב קרבן פסח נעצרו בידי המשטרה

  • י"ד ניסן תשע"ז - 15:17 10/04/2017
גודל: א א א
מעצרים בכניסה לעיר העתיקה
מעצרים בכניסה לעיר העתיקה

כחמישה עשר יהודים, ביניהם קטינים ואף שתי קטינות, נעצרו במהלך היום (שני) בתחומי העיר העתיקה שבירושלים, כשהיו בדרכם לנסות להקריב את קרבן הפסח.

הפעילים מדווחים כי במעצרים ובעיכובים הפעילו בלשי ושוטרי המשטרה אלימות, והתנהגו בגסות ובחוסר כבוד כלפיהם. עוד מספרים חלק מהפעילים כי עילת עיכובם או מעצרם הייתה בעובדה שנשאו ארגזים או תיקים ריקים. במהלך אחד העיכובים, עיכבו בלשי המשטרה קטין בן 16, לאחר שזה נשא מזוודה. משסירב לבקשת השוטרים לערוך בחפציו חיפוש, נעצר באלימות, ואף אוים על ידי אחד מהבלשים במקום.

בין העצורים נמצאים פעילים בולטים בתנועת 'חוזרים להר'. רפאל מוריס ויאיר קהתי. גם נעם פדרמן נעצר יחד עם בנו בשער האשפות כשגדי בידיהם. מוריס וקהתי, נעצרו עוד בטרם הגיעו לעיר העתיקה, כאשר היו באזור 'דרך חברון'.

יוזכר כי על פי פסק בית המשפט המחוזי בירושלים שניתן אתמול, הותר למוריס ושני פעילים נוספים לשהות בתחומי הרובע היהודי, ואף לשאת עימם את הגדי.

בנוסף, דווח ע"י פעילי 'חוזרים להר' כי שוטרים ובלשים פרצו לביתו של אחד הפעילים הנמצא בעיר העתיקה. זאת על אף שלא היה בידם צו חיפוש. במהלך החיפוש אותו ערכו השוטרים בבית, דחף אחד השוטרים באלימות את בעלת הבית. בכביש המוביל לשער יפו, ערכה המשטרה בדיקה קפדנית, כאשר כל אחד מהרכבים שעבר במקום, עבר בדיקה בתא המטען של הרכב, מחשש המשטרה להכנסת גדיים נוספים לעיר העתיקה.

יו"ר 'חוזרים להר' רפאל מוריס מוסר בעקבות ריבוי המעצרים כי "אינני מבין כיצד מחממי הכיסאות בממשלת ישראל מגדירים עצמם ציונים. בפעולתם כנגד מצוות קרבן הפסח, הם רומסים פעם אחר פעם את ערכי הציונות. עם זאת, אני שמח כי קיימים יהודים גיבורים שאינם נרתעים מהמלחמה של ממשלת ישראל ביהודים שומרי תורה ומצוות, ולא חששו להגיע לנסות לקיים את המצווה החשובה על אפם וחמתם של נתניהו וארדן. אנו נמשיל להיאבק, עד שיטוהר הר הבית לחלוטין מאויבי ישראל, ייבנה בית המקדש, ותחודש עבודת הקרבנות", הוסיף.

מתנועת 'חוזרים להר' נמסר כי "בפעילות התנועה היום, יחד עם שאר הגורמים שחברו לפעילינו, חשפנו בפעם המי יודע כמה את צביעותה של הממשלה ושל משטרת ישראל, ואת חולשתן כנגד הטרור. בהודעה אווילית אותה הוציאה המשטרה, הושוו פעילי התנועה אותם ניסתה המשטרה להרחיק מירושלים והר הבית (בכישלון רב, יש לציין) לגורמי הטרור הערבי המסיתים לרצח יהודים, ולהשמדתה של מדינת ישראל. מדובר בגוף הנלחם בערכים למענם קמה מדינת ישראל, לאחר אלפיים שנות גלות. זוהי זכותנו וחובתנו להקריב את קרבן הפסח בהר הבית במועדו, ולא נחשה ולא נשקוט עד שנזכה לקיים מצווה חשובה זו. כמובן, יחד עם בניית בית המקדש, וסילוקם של אויבי ישראל מהמקום לאלתר. אנו גאים בפעילי התנועה שהגיעו ללא מורא לנסות לקיים את המצווה החשובה".

עוד הוסיפו בתנועה כי כנגד כל שוטר ובלש שהיה שותף למעצר שווא, או לאלימות כנגד הפעילים, תוגש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים ואף תביעה אזרחית.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד