בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נצרת עלית: ערבים השחיתו ספרי קודש

טרור בנצרת עלית: ערבים פרצו השבוע לסניף בני עקיבא בעיר והשחיתו את המקום, כולל ספרי קודש.

  • יח"צ
  • ג' סיון תשע"ה - 09:39 21/05/2015
גודל: א א א
ההשחתה והנזק בסניף נצרת עלית (אלישע סנדמן)
ההשחתה והנזק בסניף נצרת עלית (אלישע סנדמן)

ערבים פרצו לסניף בני עקיבא נצרת עילית וגרמו לנזק רב ואף השחיתו והציתו ספרי קודש.

החניכים אשר הגיעו כהרגלם לפעולת אמצע השבוע נדהמו למצוא את סניפם מוכה ונדליזם הפוך ומושחת. בין המראות הקשים שנראו בסניף היו ארונות ציוד הפוכים, פלורסנטים שבורים, ועוד ציוד יקר ערך. והגרוע מכל - הושחת בית הכנסת של הסניף ונמצאו בו סידורים וספרי קודש רבים מושחתים ושרופים על הרצפה.

דלת הסניף הפרוצה בנצרת עלית (אלישע סנדמן)

הסיפור התחיל ביום שלישי בשעות הצהרים, תלמיד כיתה ד' שהגיע כהרגלו לסניף בכדי להשתתף בפעולה השבועית, לתדהמתו הרבה הוא גילה את הסניף פרוץ, וכשנכנס פנימה הבחין בפורצים פורעים ושוברים מכל אשר בא לידם. לפני שהפורעים שמו לב אליו, הוא ברח מיד אל בית הספר 'ארבל' הקרוב לסניף וחיכה למדריכים שיבואו.

אחד המדריכים הגיע אל האזור כעבור כמה דקות ומצא את החניך מבועת ומפוחד. לאחר שהרגיע אותו הם נכנסו אל הסניף וכאמור, מצאו את הסניף הפוך מבולגן.

ספרי הקודש המשרופים בסניף נצרת עלית (אלישע סדמן)

ההשחתה והנזק בסניף נצרת עלית (אלישע סנדמן)מזה כ-40 שנה פועל סניף בני עקיבא בנצרת עילית, כאשר מלבד המטרה הקיימת ברוב סניפי בני עקיבא בארץ, הסניף שם לו למטרה לחזק את הזהות היהודית של הנוער בעיר ולהגביר בקרב תושבי העיר את הגאווה הלאומית.

הסניף, הפועל במבנה שהוקם בתקצוב מפעל הפיס, ומושך אליו מגוון חניכים רחב ביותר, שוכן בשכונה הצפונית בנצרת עילית, שסובלת מאחוז גבוה של ערבים המתגוררים בשכונה. בשנים האחרונות סבל הסניף מהתנכלויות רבות שכללו הצקה מתמשכת לחניכים וחניכות מקרב השכנים הערבים, שטרחו להגיע ולהראות את נוכחותם במקום, לא תמיד בצורה ידידותית.

ההשחתה והנזק בסניף נצרת עלית (אלישע סנדמן)

ככלל המצב הדמוגרפי בעיר אינו פשוט. בשנים האחרונות אחוז הערבים בעיר עלה באופן דרמטי. בתים נמכרים במהירות מסחררת לערבים, כאשר האחרונים אינם מהססים לשלם סכומים גבוהים במיוחד. תושבים רבים עוזבים את העיר לערי המרכז ולעפולה הסמוכה. אמנם בעיר קיים מגוון רחב של קהילות וגרעינים תורניים הפועלים בעיר לצד התושבים הוותיקים, ולפני כ-5 שנים אף הוקמה בעיר ישיבת הסדר שהולכת ומשגשגת, אך עדיין המצב בעיר מורכב מאוד.

ההשחתה והנזק בסניף נצרת עלית (אלישע סנדמן)

ההשחתה והנזק בסניף נצרת עלית (אלישע סנדמן)

בתגובה, חה"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) קורא למשטרת ישראל למצות את הדין עם מבצעי הטרור שהופעל כנגד סניף בני עקיבא נצרת עילית. "צריך להתייחס למקרים אלו בכל כובד הרצינות ולדאוג שמקרים כאלה לא ישנו". כאמור, המצב בנצרת עילית אינו פשוט כלל. בחודשים האחרונים חוו תושבי העיר מספר התנכלויות, בהם התנכלות לילדי העיר היהודים בתחילת השנה. כמו כן נזרקו אבנים על קו 826 של אגד, ולאחרונה אף נמצאה כתובת גרפיטי של "דעאש בדרך" שרוססה במרחק של כמה מטרים בודדים מהסניף.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד