בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתניהו יוזם חוק כנגד הח"כים הערבים

על פי החוק שמגבש נתניהו, רוב של 90 ח"כים יוכל להשעות ח"כ מתפקידו. החוק מתגבש על רקע הסערה הציבורית סביב ביקור ח"כים ערבים במפגש לזכר מחבלים

  • כ"ח שבט תשע"ו - 18:50 07/02/2016
גודל: א א א
אביו של אחד המחבלים - נפגשנו היום עם ח"כ מטעם בל"ד (מבט לתקשורת פלסטינית)
אביו של אחד המחבלים - נפגשנו היום עם ח"כ מטעם בל"ד (מבט לתקשורת פלסטינית)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינס היום את ראשי סיעות הקואליציה על מנת לסכם איתם גיבוש הצעת חוק, לפיה רוב של תשעים חברי כנסת יוכל להשעות חבר כנסת מתפקידו. ההצעה מגיעה על רקע הסערה הציבורית שהתחוללה בעקבות ביקור חברי כנסת ערבים אצל משפחות מחבלים.

אתמול שוחח נתניהו עם היועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו לבחון נקיטת צעדים משפטיים, כנגד חברי הכנסת שביקרו את משפחות המחבלים. נתניהו גם הגיש יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קובלנה כנגד הח"כים בוועדת האתיקה של הכנסת.

נתניהו קרא לחברי הכנסת של הקואליציה לתמוך גם הם בהצעת החוק. יש לציין כי במחנה הציוני כבר גינו את הצעד שנקטו חברי הכנסת הערבים. "ביקור חברי הכנסת של בל"ד אצל משפחות המחבלים הוא עידוד להמשך הטרור ולרצח חפים מפשע", אמרו במחנה הציוני לאחר הביקור.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא ביקש מהגורמים המוסמכים במשטרה לאסוף עבורו את כל העובדות הנוגעות לביקור הח"כים אצל משפחות המחבלים. לאחר מכן הוא יפתח בבדיקה באשר לחוקיות הביקור והשאלה האם נעברו בקיומו עבירות כלשהן.

יש לציין כי בעבר פסלה ועדת הבחירות את התמודדות המפלגות הערביות בל"ד ורע"ם תע"ל לכנסת, אולם פסילתן לא עברה את בג"ץ. כעת גם אם נתניהו יצליח לנעביר את החוק, ספק עם השעית חברי כנסת ערבים תקבל את אישורו של בג"ץ.

כזכור, ביום שלישי האחרון ביקרו מספר חברי כנסת ערבים משפחות מחבלים. חברי הכנסת השתתפו במפגש שנפתחבדקת דומיה לזכר המחבלים ואף הבטיחו לעשות כל שביכולתם למען מסירת גופות המחבלים לידי בני המשפחה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד