בע"ה ט' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סגר את החנות בשבת – ונקנס

בקניון שרונה מרקט בתל אביב נקנס בעל חנות הנרי'ס כאשר סרב לפתוח אותה בשבת. לאחר פנייה מהמועצה הדתית בתל אביב, החברה הודיעה כי תבטל את הקנס

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"א אלול תשע"ה - 17:37 26/08/2015
גודל: א א א
מתחם שרונה מרקט (שרונה מרקט)
מתחם שרונה מרקט (שרונה מרקט)

הנהלת קניון 'שרונה מרקט' בתל אביב, קנסה השבוע את בעלי סניף רשת המזון 'הנרי'ס' לאחר שאלו סרבו לפתוח את החנות בשבת.

הקנס שהוטל על הנרי'ס עומד על 3,000 ₪, וזאת לאחר שבחוזה שנחתם עם שרונה מרקט נכתב סעיף המורה לו לעבוד בשבת. להגנתם אומרים היום (רביעי) בהנרי'ס כי בעל פה נאמר להם שיוכלו לשבות ביום השבת.

המועצה הדתית בתל אביב, שיגרה היום מכתב להנהלת חברת גינדי המחזיקה במתחם שרונה מרקט, ודרשה לבטל את הקנס ולאפשר להנרי'ס, ולכל בעל עסק אחר, לשבות ביום השבת. "נדהמנו לשמוע כי בעל הזיכיון לחנות זו נדרש על ידכם לפתוח חנותו בשבת ומשסירב לעשות כן החלטתם לקנוס אותו בסכום של 3,000 שקל על כל שבת שחנותו סגורה", כתב אלדד מזרחי ראש המועצה הדתית בעיר.

"מבלי להכביר במילים על ערך שמירת השבת, לא יעלה על הדעת מצב שבו מאלצים בעל עסק ועובדיו לעבוד ביום מנוחה זה בניגוד לרצונם, השקפתם ומצפונם ובנוסף באופן המנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה - אילוץ המהווה כפייה אנטי דתית לכל דבר ומקומו לא יכירנו".

בהמשך, הודיעה הנהלת שרונה מרקט כי תבטל את הקנס שהוטל על רשת הנרי'ס. "מתוך אחריות ציבורית החליטה ההנהלה לבטל את הקנס", אמרו והוסיפו "נפנה לרשויות המשפטיות הרלוונטיות לצורך בירור ההפרה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד