בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סוכלה הברחת חומר כימי שנועד לייצור רקטות בעזה

היום הותר לפרסום כי עובדי המכס והשב"כ אתרו בערב החג במעבר ניצנה משלוח שהכיל טונות של אמוניום כלוריד ממנו ניתן לייצר מאות רקטות

  • כ"ה ניסן תשע"ו - 10:23 03/05/2016
גודל: א א א
רקטה שירו ערבים לחוף אשקלון. ארכיון (מאיר דהאן) (מאיר דהאן)
רקטה שירו ערבים לחוף אשקלון. ארכיון (מאיר דהאן) (מאיר דהאן)

הבוקר (ג') הותר לפרסום כי בודקי המכס במעבר ניצנה בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי סיכלו לפני חג הפסח ניסיון הברחה של ארבעה טון אמוניום כלוריד שהוסתר במשלוח מלח. אמוניום כלוריד משמש לייצור רקטות ארוכות טווח ומארבעה טון ניתן לייצר מאות רקטות ארוכות טווח.

המשלוח שנתפס במעבר ניצנה (רשות המסים)

כשבוע לפני החג הגיע למעבר ניצנה, המשמש כמעבר לסחורות בין מצרים לישראל ולרשות הפלסטינית, משלוח שיועד לעזה והוצהר כי הוא מכיל 40 טון מלח. בדיקה מעמיקה ויסודית שבוצעה ע"י בודקי המכס בניצנה חשפה ממצאים מחשידים, בתוך המשלוח של 40 טון מלח הוסתרו שקים המכילים אמוניום כלוריד במשקל כולל של 4 טון. אמוניום כלוריד מוגדר כחומר דו-שימושי והעברתו לרצועת עזה מחייבת רישיון הואיל והוא עלול לשמש את ארגוני הטרור ברצועה לייצור רקטות ארוכות טווח. לאחרונה עלה בשירות הביטחון הכללי חשד, לאור הכמות הגדולה של המלח המוזמן לרצועה, כי משלוחי מלח משמשים אפיק להברחת חומרים כימיים למערכי הייצור ברצועה, בפרט הייצור הרקטי.

המשלוח שנתפס במעבר ניצנה (רשות המסים)

בניסיון הברחה זה, סבור שרות הביטחון הכללי כי היבואן, ערבי מרצועת עזה הקשור לפעילי החמאס הצבאיים בעזה, ביקש להכניס את החומר לרצועה לצורך מערך הייצור של החמאס. מקרה זה ממחיש את פעילותם של ארגוני הטרור ברצועה להברחת חומרים דו-שימושיים לצורך התעצמותם תוך שימוש במסווה של סחורה המיועדת לאוכלוסייה האזרחית ולפרויקטים של שיקום.

בשנים האחרונות סוכלו נסיונות רבים של העברת חומרים שונים שעלולים היו לשמש את ארגוני הטרור בעזה. בכלל זה: חומצה גופרתית, חליפות צלילה, חומר הודף לרקטות כפוליאוריתן, מוטות גופרית, גלילי פיברגלס וגם פחם מיוחד המשמש כדלק בכבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד