בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סוף לסאגה? אושר איזוק אלקטרוני בבנימין

הממונה על הפיקוח האלקטרוני אישר כי ניתן לבצע איזוק אלקטרוני בישוב בית אל, וזאת לאחר מספר שבועות בהם צעיר תושב הישוב שוהה במעצר בטענה כי חברת האיזוק לא עובדת ביו"ש

  • יח"צ
  • ט"ו תמוז תשע"ה - 16:56 02/07/2015
גודל: א א א
אזיק אלקטורי. אילוסטרציה
אזיק אלקטורי. אילוסטרציה

האם תסתיים הסאגה המשפטית במסגרתה נותר צעיר תושב בית אל במעצר מיותר קרוב לשלושה שבועות?

אתמול הודיע הממונה החדש על תכנית הפיקוח האלקטרוני, כי ניתן לבצע איזוק אלקטרוני גם בישוב בית אל שבבנימין. "החוק אשר נכנס לתוקפו ביום 16.6.15 אינו מבדיל בין שטחים טריטוריאליים במדינת ישראל. דהיינו, אין מניעה לבצע פיקוח אלקטרוני בבית אל", נכתב בהודעה לבית המשפט. הודעת הממונה מגיעה ביחס לצעיר תושב הישוב אשר עצור קרוב לשלושה שבועות רק משום שחברת האיזוק האלקטרוני הקודמת לא פעלה ביהודה ושומרון.

בתום מאבק משפטי ממושך של עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, ובשל כניסתו לתוקף של חוק האיזוק האלקטרוני החדש, במסגרתו דרשה ח"כ לשעבר אורית סטרוק כי יחול גם על יהודה ושומרון, יתאפשר לצעיר להשתחרר לביתו. עד עתה קבע השופט מרדכי כדורי כי הצעיר ישהה במעצר על אף שמדובר בכשל של המדינה, אשר החברה שטיפלה מטעמה באיזוק האלקטרוני סירבה לפעול במרבית הישובים ביהודה ושומרון. בהמשך הוצגה אפשרות לחלופה בישיבה בירושלים אולם נטען כי לא ניתן לבצע איזוק אלקטרוני במוסדו ציבוריים, על אף שבאותה ישיבה נמצאים נאשמים ששוחררו לחלופת מעצר עם איזוק אלקטרוני.

אתמול (ד') נקבע כי בתוך חמישה ימים יבחן באופן פרטני ביתו של הצעיר, ובהנחה שימצא מתאים לאיזוק, הוא ישוחרר.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את הצעיר מסר: "אנו מברכים על הודעת הממונה, וממתינים ליישום החלטת בית המשפט שתורה שחרורו של מרשי. אנו מקווים כי המאבק הזה יביא לפריצת סכר האפליה כנגד תושבי יהודה ושומרון שנוצר במרוצת השנים".

ראש מועצת בית אל שי אלון מסר בתגובה: "אני שמח שמדינת ישראל התעשתה והבינה שבית אל היא חלק מהמדינה. אני חושב שנעשה צדק בכך שמי ששופט מאפשר לו לעבור לחלופת מעצר בית עם איזוק אלקטרוני, לא יאלץ להמשיך להיות בכלא רק בגלל בעיות טכניות. אני מודה גם לארגון חוננו שקידם את הטיפול בעניין, וגם לחבר הכנסת מוטי יוגב שהעלה שאילתה בנושא בכנסת".

ח"כ מוטי יוגב שהגיש שאילתה בעניין בכנסת מסר בתגובה: "אני שמח כי חלופת האיזוק האלקטרוני שמאפשר בית המשפט במקרים מסויימים, יכולה להתבצע בכל שטחי מדינת ישראל כולל יהודה ושומרון. אני מניח כי השאילתה שהגשתי בעניין בכנסת לשר לביטחון פנים, קידמה את הפתרון הראוי ליצירת שוויון בין כלל תושבי המדינה".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד