בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סוף לסאגה: גלריית ברבור תסגר?

האם מעתה יופסקו אירועי השמאל הקיצוני במבנה העירוני?

  • כלב אליהו
  • י"ב שבט תשע"ז - 19:04 08/02/2017
גודל: א א א

לאחר מאבק ציבורי ארוך, הודיע היום (רביעי) ראש עיריית ירושלים ניר ברקת על הפסקת התקציב וסגירת גלריית ברבור המארחת באופן קבוע אירועים פוליטיים בעלי גוון פוליטי מובהק.

כפי שפורסם בהרחבה, גלריית ברבור השוכנת במבנה השייך לעיריית ירושלים, החליטה לקיים אירוע הכולל הרצאה של מנכ"ל עמותת השמאל הרדיקלי 'שוברים שתיקה' יולי נובק, הפועלת כנגד חיילי צה"ל והמוציאה דיבתם של אזרחי וחיילי ישראל רעה ברחבי העולם.

כידוע, שימוש פוליטי במבנה השייך לעירייה ולכלל הציבור אינו אפשרי. פניות חוזרות ונשנות לראש העיר, ניר ברקת ולגורמים משפטיים בעירייה הובילו לכך שהעירייה הבהירה לעמותה הפועלת בבניין כי לא תאפשר שימוש בו לצורך כנסים פוליטיים כאלו ואחרים.

גלריית ברבור בחרה שלא להתייחס להוראות העירייה בכל הנוגע לשימוש במבנה, על אף סנקציות תקציביות שהטיל עליה היועץ המשפטי של העירייה, והחליטה שלא לבטל את הרצאתה של יולי נובק. משכך, הודיע היום ברקת כי גלריית ברבור תיסגר וכי עליה לפנות את המבנה בתוך 90 יום ולהשיבו לידי העירייה.

ראש העיר ניר ברקת הבהיר "אני מגבה את החלטת היועץ המשפטי לעירייה, צר לי שהעמותה בחרה לצפצף ולהפר שוב ושוב את הוראותיו בכל הנוגע למותר ולאסור במבנה העירוני. אין לכך כל קשר לחופש הביטוי. העירייה זקוקה למבנה לצרכים עירוניים אחרים ותתייעץ בין השאר עם נציגי השכונה לגבי שימושו העתידי".

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב התייחסה להחלטת עיריית ירושלים לפנות את גלריית ברבור מהנכס של העירייה, ואמרה כי היא שוחחה הבוקר עם ראש העיר וכי אין להירתע ממתקפה תקשורתית של ארגוני השמאל. "גלריה שמשמשת במה להפצת דיבה שקרית על חיילי צה"ל, אינה אומנות שרשויות ציבוריות בישראל צריכות לתמוך בה. חופש הביטוי הוא ערך חשוב בכל חברה, אך בינו לבין מדיניות התמיכה וחופש המימון של רשויות המדינה אין דבר וחצי דבר".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד