בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'סינמה סיטי' לא יפתח בשבת

סוף למריבות? יזמי מתחם סינמה סיטי חזרו בהם מרצונם לפתוח את המתחם בשבת. "ניצחון לשפיות ולשמירת הסטטוס קוו העדין בירושלים"

  • טוביה אריאל
  • י' כסלו תשע"ו - 17:08 22/11/2015
גודל: א א א
מתחם הסינמה סיטי בירושלים
מתחם הסינמה סיטי בירושלים

מתחם הקולנוע 'סינמה סיטי' בירושלים לא יפתח בשבת. יזמי המתחם הודיעו היום (ראשון) כי אין ברצונם לפתוח את האזור בשבתות וחגים, ובכך לכאורה נסגרה סאגת המריבות סביב המתחם.

המתחם ששוכן סמוך לבית המשפט העליון בירושלים, נפתח בשנת תשע"ד, ובעקבות ההסכם עם עיריית ירושלים לא נפתח בשבתות וחגים, על מנת למנוע פגיעה בציבור הדתי והמסורתי בעיר. עם זאת, בתחילה טענו היזמים כי ברצונם לפתח את המתחם, והם נמנעים מכך בעקבות ההסכם עם העירייה, הבוקר כאמור, שינו היזמים את עמדתם.

לפני כשנתיים הגישו פעילי התנועה 'להתעוררות ירושלים' עתירה לבג"ץ בדרישה לבטל סעיפים בהסכם עם העירייה ולאפשר פתיחה של המתחם בשבתות. לפני כשמונה חודשים החזיר בג"ץ את הדיון למועצת העיר. כעת, בעקבות הודעת היזמים ככל הנראה כבר לא תידרש מועצת העיר לדון בנושא.

ממלא מקום ראש עיריית ירושלים יוסי דויטש (יהדות התורה) מסר בתגובה להחלטת היזמים, כי "זהו ניצחון לשפיות ולשמירת הסטטוס קוו העדין בירושלים. אין ספק שמדובר בהחלטה משמחת - ההנהלה הבינה שרוב הציבור בירושלים הינו שומר מסורת ומעדיף למנוע מלחמות ומאבקים מיותרים בין דתיים לחילוניים".

עו"ד יוסי חביליו שהגיש את העתירה, טוען כי הוא לא מקבל את הודעת היזמים. חביליו טוען כי העתירה הוגשה גם כנגד היזמים ולכן אין בהודעתם כדי לבטל את העתירה.

יש לצין כי מלבד מתחם ה'סינמה סיטי' בעיר, קיים בירושלים בית קולנוע נוסף, 'יס פלאנט' עליו נערכים מאבקים בנושא. מתחם יס פלאנט כן פתוח בשבתות ובעבר נערכו על ידי תושביה הדתיים של העיר הפגנות מול המתחם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד