בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סיפוח שטחים לפי המשפט הבינלאומי?

האם המשפט הבינלאומי מסתדר עם סיפוח והחלת ריבונות יהודית על כל שטחי ארץ ישראל? "הגענו לכמה מסקנות מעניינות שאותן נציג בכנס", אומר עו"ד יצחק קובי. הערב (ב') יתקיים כנס פעילים בתנועת 'דרך חיים', שם יוצגו המסקנות

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ה' תשרי תשע"ה - 09:13 29/09/2014
גודל: א א א
ריבונות יהודית על כל מרחבי ארץ ישראל (נשים בירוק) צילום: נשים בירוק
ריבונות יהודית על כל מרחבי ארץ ישראל (נשים בירוק) צילום: נשים בירוק

הערב (שני) יערך בכפר חב"ד כנס לפעילי תנועת 'דרך חיים', השואפת למימוש חיים ציבוריים על פי התורה. במרכז הכנס יעמוד נושא החלת הריבונות היהודית על רצועת עזה ויהודה ושומרון, וכחלק מהמגמה נדרש התא המשפטי של התנועה לבחון את הסוגיה מזוית המשפט הבינלאומי.

"אנחנו יודעים שהרב גינזבורג מאוד דוחף ורוצה שתהיה החלת ריבונות בעזה, ושעזה תהיה כמו תל אביב בלי הבדל", אומר בשיחה עם הקול היהודי עו"ד יצחק קובי, חבר התא המשפטי של התנועה. "כשרוצים לממש את זה, מה ששומעים כל הזמן זה "מה יגידו בעולם", והעולם מדבר בשפת המשפט הבינלאומי. לכן רצינו להגיע לעובי הקורה ולבדוק האם יש ממש בטענה הזאת".

עו"ד קובי מסביר כי בתנועה לא רואים חשיבות במשפט הבינלאומי בפני עצמו, כיון שודאי דברי התורה הם הקובעים, אולם לצורך הסברה ודיון עם חלקים נרחבים מעם ישראל, יש לבחון את הסוגיא גם בעיניים כאלו. "אם רוצים לשכנע יהודים, שהדבר כן מעניין אותם, וצריך להבין שזה מפתח לדיון בנושא, עם הרבה יהודים שהסוגיא הזו היא קריטית עבורם, אז מתלבשים בבגדי עשיו ובודקים מה המשפט הבינלאומי אומר בסוגיות הללו".

לדבריו של עו"ד קובי, הגישה של המשפט הבינלאומי לסוגיית סיפוח קרקעות היא שלילית מלכתחילה, אולם דווקא בשל כך הנושא לא זכה להתייחסות משמעותית, ודאי לא באופן ספציפי אודות האפשרות לסיפוח רצועת עזה או יהודה ושומרון. "הנושא של סיפוח הוא קרקע בתולית במשפט הבינלאומי, כיון שזה דבר שמושלל באופן בסיסי. אבל אנחנו מנסים לראות איך בכל זאת יש בו פתח למימוש ריבונות יהודית, והגענו לכמה מסקנות מעניינות שאותן נציג בכנס".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד