בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סכסוך חריף בין מד"א לאיחוד הצלה - על שולחן הכנסת

מנכ"לי הארגונים הטיחו האשמות קשות זה בזה. בקרוב, הצעת חוק שתבקש לשים לזה סוף

  • כלב אליהו
  • כ"ג אדר תשע"ז - 10:14 21/03/2017
גודל: א א א

דיון טעון נערך אתמול (שני) בוועדת הבריאות של הכנסת בנוגע לתחרות העזה השוררת בין שני ארגוני ההצלה המובילים, מגן דוד אדום (מד"א) ו'איחוד הצלה', והוא עסק בעיקר בנושא הפעלת המוקד המשותף לשני הארגונים. הדיון נערך ביוזמתם של חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה.

במהלך הדיון הוצג מזכר הבנות בין שני הארגונים, שיזם משרד הבריאות, ולפיו אמור לקום מוקד אחד שיפעיל כוננים משני הארגונים בפיקוחו של משרד הבריאות. אך ככל הנראה מזכר ההבנות עצמו הוא לב ליבה של המחלוקת כעת בין שני הארגונים.

מנכ"ל מד"א אלי בין, טען במהלך הדיון כי כל מטרתו של ארגון 'איחוד הצלה' היא לחסל את מד"א ולשם כך הוא גיבש תכנית אסטרטגית שתפגע במד"א ובתורמיה. לגבי המוקד הוא טען כי "אסור שמידע המגיע למד"א ידלוף לגורמים אחרים בשל החיסיון. כשם שכוננים מזק"א ומעשרות ארגונים אחרים מתעדכנים על ידינו באמצעות אפליקציה סלולרית שמד"א מרכזת, כך גם על מתנדבי 'איחוד הצלה' לפעול באמצעות האפליקציה".

לטענותיו הגיב נציגי 'איחוד הצלה' בדיון: מנכ"ל 'איחוד הצלה' משה טייטלבוים אמר כי "לא ייתכן שיימנע מפרמדיק או רופא להציל חיים רק בגלל שאלי בין וחבורתו לא מאפשרים לו לעשות את זה. עניין האפליקציה הוא אחיזת עיניים. היא לא עובדת והמידע מועבר בה באופן חלקי בלבד. מצאנו מענה לכל בעיות אבטחת המידע, ומשרד הבריאות אישר את הנהלים שלנו".

באופן ישיר יותר תקף נשיא 'איחוד הצלה' את מד"א ואמר כי האפליקציה שפותחה על-ידי מד"א נועדה לחסל את 'איחוד הצלה' ולקחת ממנה את רשימות מתנדביה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, התייחס להאשמות ההדיות שעלו בדיון, "באווירה כזאת אין סיכוי שתשתפו פעולה, אבל אין לכם ברירה. אתם מסכנים כך נפשות. חברי הוועדה יכינו תוך שלושה חודשים הצעת חוק שתסדיר אחת ולתמיד את העבודה של שני הגופים, ובמקביל משרד הבריאות ינסה למצוא פתרון אשר יוצג לוועדה מיד אחרי פסח. המלחמה ביניכם מחלישה את המדינה, לא פחות. תפסיקו להאשים זה את זה ותגיעו להבנה הדדית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד