בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערה באולפנה: המנקים הערבים הטרידו נערות

תלמידות והורים מאולפנת קדומים זועמים על הכנסתם של מנקים ערבים לאולפנה. בעקבות ההטרדות הוחלפו הערבים בערביות, אך אז התלוננה מורה על גניבה

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ח' תשרי תשע"ה - 11:03 02/10/2014
גודל: א א א

שוב העסקתם של ערבים במוסד חינוכי לבנות, מעוררת סערה, והפעם באולפנת אמי"ת להב"ה בישוב קדומים שבשומרון.

עם תחילת השנה גילו התלמידות וההורים כי בניגוד לשנים קודמות, אז הועסקו בנקיון האולפנה יהודים תושבי קדומים, השנה הובאו לאולפנה מנקים ערבים. הדבר הביא לטענות של התלמידות וההורים. מספר תלמידות אף הניחו שקיות זבל עליהן רשמו "לא רוצות מנקים ערבים". הנושא התפוצץ כאשר הגיע למקרי הטרדה של ממש, שאף הגיעו לפתחה של המשטרה.

שתי נערות תושבות קדומים התלוננו שהמנקים הטרידו אותן בעת שחלפו סמוך למתחם האולפנה בשעות אחר הצהריים. הורי הבנות זעמו והגישו עם הבנות תלונה במשטרה. בנוסף נודע לקול היהודי כי במקרה אחר העלו המנקים טרמפ את אחת הבנות, מה שהעלה חשש כבד אצל ההורים.

בעקבות הדברים התעורר דיון במייל היישובי, ובעקבות התלונות החליף קבלן הנקיון את המנקים במנקות ערביות. אולם המחאה לא פסקה, ותלמידות ואנשי צוות התלוננו מדוע האולפנה אינה מעסיקה יהודים. בנוסף התלוננה אחת המורות כי אחת המנקות גנבה את תיקה מחדר המורים. התיק נמצא בפח אשפה, ורק לאחר חילופי דברים קשים עם המנקות, אחת מהם החזירה למורה את החפצים שהיו בתיק.

לקול היהודי נודע כי ככל הנראה צפוי להסתיים לאחר יום הכיפורים החוזה שחתמה האולפנה עם חברת הנקיון, וכי בכוונת האולפנה לחזור ולהעסיק יהודים בעקבות האירועים.

ממחלקת חינוך במועצה נמסר לקול היהודי כי העובדים מועסקים ישירות בידי האולפנה, וכי להם אין קשר להחלטה האם להעסיקם. עם זאת יש לציין כי אותה החברה מועסקת גם בידי המועצה עצמה במוסדות חינוך נוספים. מנהלת האולפנה מסרה כי היא מנועה מלהגיב לדברים בשל הוראות משרד החינוך. נסיונותינו לקבל את תגובת המנהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך לא נשאו פרי.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד