בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערה בעכו: פרויקט ערבי בשכונה היהודית

המתח בעיר עולה שוב בסוגיית הדו קיום. כעת, מיזם בניה חדש המופנה לערביי הגליל. "הרבה משפחות בעיר מתארגנות לעשות הכול כדי לבלום את המהלך הזה"

  • אברהם שפירא
  • י"א תמוז תשע"ה - 13:42 28/06/2015
גודל: א א א
צילום מסך מתוך המודעה לקהל הערבי
צילום מסך מתוך המודעה לקהל הערבי

פרויקט דיור חדש בעיר עכו מעורר סערה בקרב יהודי העיר. הפרויקט ההולך ונבנה במרכז שכונה יהודית מתפרסם בקרב ערביי הגליל כפרויקט בניה עבור ערבים בעכו.

רב העיר, הרב יוסף ישר, שרק לפני שבועיים השתתף בהנחת אבן הפינה לשכונת 'דקלי פסגות' בת 114 יחידות דיור, הופתע השבוע כמו רבים בעיר ובקהילה הדתית לגלות שהמיזם יצא בפרסום ממוקד דווקא לקהל הערבי.

"הזדעזעתי לראות את המודעה הזו בדיוק כמו כל תושב יהודי אחר בעכו", אמר הרב ישר ל'מקור ראשון'. "מי שמנהל את המכירות הוא יהודי דתי, חובש כיפה סרוגה, והוא פנה אליי וביקש שאשתתף בטקס הנחת אבן הפינה עם ראש העיר. עכשיו, למגנת לבנו, אנחנו רואים שמפיצים מודעות מכירה בערבית וקוראים לערבים לבוא ולרכוש דירות בשכונה. זה חורה לנו מאוד, והרבה משפחות בעיר מתארגנות לעשות הכול כדי לבלום את המהלך הזה".

עכו היא עיר מעורבת, יהודים וערבים, והמתח עולה מפעם לפעם. כעת מתכננים בקהילה היהודית להיאבק כנגד המיזם אותו מקדמת חברת 'רמיקס חלוצים'. לדבריהם המיזם הוא חצית קו אדום כנגד יהודי עכו.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד