בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערה סביב הופעת 'הבימה' בקרית ארבע

תושבים ביישוב מתנגדים לאירוע של "תרבות העמים". "לא זו תרבותנו ולא היא תחיה אותנו", נכתב במודעות שהופצו ביישוב

  • י"א חשון תשע"ז - 21:25 12/11/2016
גודל: א א א
היכל התרבות בקרית ארבע
היכל התרבות בקרית ארבע

לאחר הסערה התקשורתית והפוליטית סביב הופעת תאטרון 'הבימה' בקרית ארבע, הופצו בסוף השבוע האחרון מודעות המביעות התנגדות להופעת התאטרון בישוב, אלא שהמתנגדים הפעם הם תושבי הישוב.

ההופעה תוכננה להיערך הערב, מוצאי שבת, וכבר לפני כשבועיים החלו להישמע התנגדויות להופעת התאטרון בטענה שקרית ארבע נמצאת בשטח כבוש ומשכך אין ל'הבימה' להופיע במקום. הסערה לא מנעה מהם להגיע, אך כאמור, בסוף השבוע האחרון היו אלה תושבי הישוב שהתנגדו לאירוע.

"לצערנו, במקום רוח של קדושה, מוסר וקרבת א-לוקים, נוצרה במדינתנו תרבות שהיא חיקוי זול של תרבות העמים, שכחי א-לוקים ולמטה מזה", נכתב במודעות שהופצו ברחבי הישוב. "מדע יש, כלכלה וצבא קיימים, אך מי יטול על שכמו להזיל עליהם מים טהורים של תרבות ישראלית אמיתית קדושה ואצילית? הרי זהו תפקידה של חברון עיר אבותינו".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"קריית ארבע-חברון אינה צריכה להתגאות בכך שסוף סוף תאטרון הבימה הואיל להכיר בנו ולהפסק לנו את "תרבותנו". לא זו תרבותנו ולא זה תפקידנו, לא זה משיחיה אותנו ולא כך נחיה את עמנו. בנוסף, ישנו חשש גדול מאוד לאיסורי תורה נוראיים", הזהירו המודעות.

עוד הוסיפו במודעה וכתבו, כי "ליבם של רבים רבים מבני עירנו כואב מאוד עת העובדה שזו התרבות שאנו צורכים, ושבכך אנו מתגאים בראש כל חוצות. וליבם כואב ואוהב", סיימו את מכתבם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד