בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סרבות גט יכולה להיחשב עבירה פלילית

כך קבע היום (רביעי) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט

  • יח"צ
  • ט"ז סיון תשע"ו - 17:10 22/06/2016
גודל: א א א
ארכיון (צילום מסך)
ארכיון (צילום מסך)

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הנחה היום (רביעי) לפתוח בחקירה פלילית בנוגע למקרה שהובא בפניו לאחרונה, במסגרתו ניתן על ידי בית הדין הרבני פסק דין המחייב אדם ליתן גט לאשתו. במסגרת פסק הדין נקבע כי בנסיבות העיגון החמורות ניתן אף לכפות את הבעל לתת את הגט.

באותו מקרה, מצא בית הדין הרבני כי אביו של הבעל הוא הגורם הדומיננטי מאחורי הסירוב למתן הגט. בית הדין הרבני החליט לעכב את יציאת האב מן הארץ ולהורות על מאסרו (במישור האזרחי) מכוח פקודת ביזיון בית המשפט. כנגד החלטות בית הדין הרבני עתר האב לבג"צ, עתירה שעודנה תלויה ועומדת.

בעקבות הממצאים שעלו מההליך בבית הדין הרבני, פנה מנהל בתי הדין הרבניים אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה כי תיפתח חקירה פלילית כנגד האב, בחשד לשידול בנו להפר הוראה חוקית לתת גט, וכן כנגד הבעל עצמו ומעורבים נוספים.

במענה לפניית מנהל בתי הדין הרבניים, הבהיר היועץ המשפטי לממשלה את עמדתו העקרונית, ולפיה קיים אינטרס ציבורי משמעותי במתן כלים להתמודדות עם מצוקתן הגדולה של עגונות, ועם הפגיעה הקשה בחירותן ובכבודן.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אשר אימץ את המלצת פרקליט המדינה, היא כי בנסיבות המתאימות, יש מקום לבחון גם הפעלת כלים פליליים לשם כך. בהתאם לעמדה זאת, ולאחר בחינת הדברים כאמור, הנחה היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית בנוגע למקרה האמור.

ההנחיה לחקור את המקרה במישור הפלילי הועברה לטיפול משטרת ישראל, באמצעות פרקליטות המדינה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד