בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עד להחלטת בג"ץ: חיילים יוכלו לגדל זקן

בבג"ץ הוחלט על דחיית אכיפת הפקודה האוסרת גידול זקן מטעמים של רצון חפשי. זאת בעקבות עתירה בה נטען כי הפקודה מפלה בין חיילים דתיים לשאינם שומרים מצוות

  • טוביה אריאל
  • י"ג אלול תשע"ה - 08:19 28/08/2015
גודל: א א א
חיילים דתיים בצהל. אילוסטרציה
חיילים דתיים בצהל. אילוסטרציה

שופטי בג"ץ החליטו אתמול (ה') לדחות את תאריך הכניסה לתוקף של הפקודה החדשה האוסרת על גידול זקן בצה"ל מטעמים של 'רצון חופשי'.

לאחרונה, עתר עורך דין ליאור שטלצר לבג"ץ בטענה שהפקודה החדשה מפלה בין חיילים דתיים לחילונים. "הפקודה החדשהפוגעת באופן בלתי מידתי וללא כל הצדקה בזכותם של חיילי צה"ל לכבוד, וכן מפלה באופן פסול בין קבוצת החיילים המקיימים אורח חיים דתי ובין קבוצת החיילים שאינם מקיימים אורח חיים זה, ובכללם העותר". כתב שטלצר.

בעקבות העתירה, החליט בג"ץ לדחות את כניסת הפקודה לתוקף, עד שתתקבל הכרעת בג"ץ בעניין. בינתיים יוכלו גם חיילים שאינם דתיים לגדל זקן, כל עוד יעמדו בנהלי הצבא לגידול זקן.

מוקדם יותר אתמול, פנתה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל (הליכוד) לשר הביטחון, במכתב בו היא קוראת לו לבטל את הפקודה שלדבריה "איננה שויונית". בפנייתה טענה השרה כי "פקודת איסור גידול הזקן לחיילי צה"ל שאינם דתיים ואינם בעלי אישור רפואי, הינה פקודה לא שוויונית, מפלה ופוגעת באלפי חיילים בצבא. יש לבחון שוב את ההחלטה הפוגענית ולבטלה לאלתר". בנוסף כתבה השרה גמליאל כי"כשרה האמונה על השוויון החברתי בישראל אני פונה אליך בבקשה להביא לפתרון הולם לסאגה המיותרת של 'מהפכת אישורי הזקן' בצה"ל ולבטל את הפקודה המפלה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד