בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עד שלוש שנות מאסר למציתי הדו-לשוני

גזר דין מחמיר עם מציתי בית הספר הדו-לשוני בירושלים. עו"ד בן גביר: "עונש מוגזם, נערער לבג"ץ"

  • יח"צ
  • י"ט כסלו תשע"ו - 10:34 01/12/2015
גודל: א א א
כתובת גרפיטי בבית השפר הדו לשוני (כבאות ירושלים)  (כבאות ירושלים)
כתובת גרפיטי בבית השפר הדו לשוני (כבאות ירושלים) (כבאות ירושלים)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על יצחק גבאי עונש של 36 חודשי מאסר בפועל. גבאי הורשע בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים וגם בשלל עבירות נוספות שיוחסו לו: הסתה לגזענות, הסתה לאלימות, תמיכה בארגון טרור ועוד.

בנוסף יחוייב גבאי בקנס של 10,000 שקלים תשלום לבית הספר הדו לשוני.

על שני הנאשמים הנוספים, שלמה ונחמן טוויטו, נגזרו שנתיים וחצי מאסר בפועל. יש לציין שעד כה שהו הנאשמים במעצר כשנה, וזו תרד מתקופת המאסר הצפויה.

הפרקליטות ביקשה עונשים מצטברים של תשע שנות מאסר אך במהלך פסק הדין השופט קיבל את עמדתו של בא כוחו של הנאשם, עו"ד איתמר בן גביר, והביע תהיות כיצד בהצתת בית כנסת הפרקליטות ביקשה עונש של שנתיים מאסר ואילו בגין הצתת הדו לשוני ביקשה עונש כפול.

עו"ד איתמר בן גביר (יהודה פרל)

עו"ד איתמר בן גביר אמר בתגובה לגזר דינו של יצחק גבאי: "בניגוד למה שחושבים מדובר בעונש לא קל בכלל, מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי ואנו נערער כמובן לבית המשפט העליון".

"גולת הכותרת של גזר הדין היא הביקורת הקשה של בית המשפט שתהה על העמדה הכל כך מפלה של הפרקליטות כשעל הצתת בית כנסת בגבעה הצרפתית ביקשו שנתיים עד שנתיים וחצי שנות מאסר וכאן ביקשו עונשים מצטברים של עד 9 שנות מאסר. אפליה זו אינו ראויה במיוחד כאשר הפרקליטות היא זאת שאמורה להיות אמונה על שוויון וצדק", הוסיף עו"ד בן גביר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד