בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עדיין: יהודים רבים לא קונים מערבים

עם סיום הלחימה ב'צוק איתן', שבו אומנם יהודים רבים להעסיק ערבים, אך נראה כי גרעין קשה יותר של יהודים נשאר בעמדתו. "יש הרבה אלטרנטיבות, אז למה שניתן להם פרנסה?"

  • אברהם שפירא
  • ו' תשרי תשע"ה - 16:42 30/09/2014
גודל: א א א
ערבים בחנות (יחצנים)
ערבים בחנות (יחצנים)

למעלה מחודש חלף מאז נגמר מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה, אך המתח בין יהודים לערבים ממשיך לצוף על פני השטח. 24% מהלקוחות היהודים עדין לא שבו לקנות ולסחור בעסקים של ערבים בצפון ובשרון. כך עולה מסקר שנערך עבור עיתון 'גלובס'.

לפני כחודשיים, בזמן בו עדין התנהלו הקרבות רצועה, פורסם כי חלה ירידה משמעותית בהכנסות העסקים הערבים בישראל עד שזו הגיעה ל-70% בחלק מהמקומות. באום אל פאחם התדרדרו ההכנסות ב-50%.

מאז, שבו יהודים רבים לקנות ולסחור עם ערבים. אולם כאמור, על פי הסקר נשאר גרעין יהודי חזק יותר, שעד עכשיו מסרב לשוב ולהעסיק ערבים.

לקוח שחזר לקנות מערבים: "הכסף הכריע"

בראיון ל'גלובס' הסביר לקוח יהודי שחזר לקנות מערבים בשוק פייסל בנהריה, כי הכסף והנוחות התגברו על האידיאולוגיות. "עם כל הכאב שבדבר, חזרתי לקנות בשוק פייסל. בגלל הארנק, הנוחיות. נגמרה המלחמה, ירדה המתיחות, וחוזרים לאן שנוח".

לעומתו אמר לקוח שנשאר עומד בעמדתו, כי "הפסקתי לקנות שם לגמרי, בגלל שצריך ללמד לקח שאנחנו כאן בעלי הבית, שהוא צריך אותנו יותר משאנחנו צריכים אותו. אין טעם לקנות שם. יש הרבה אלטרנטיבות. במהלך המבצע הפסקתי לקנות, כי לא היה לי נעים, לא הרגשתי שם בטוח ב-100%, וגם כי זה עסק של ערבי. בלי בושה. הם לא אוהבים אותנו. למה שניתן להם פרנסה?".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד