בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"עונש מקל על ניסיון לבצע פיגוע המוני"

בארגון אלמגו"ר מטיחים היום במערכת המשפט ביקורת על העונש המקל, לדבריהם, שהוטל על המחבלים, עובדי קניון ממילא, שתכננו לבצע פיגוע המוני במקום

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ל' ניסן תשע"ה - 16:03 19/04/2015
גודל: א א א
מעצר מחבל. אילוסטרציה (ציפי שליסל, סוכנות תצפית)
מעצר מחבל. אילוסטרציה (ציפי שליסל, סוכנות תצפית)

בארגון אלמגו"ר לנפגעי הטרור הגיבו היום (ראשון) לגזר הדין שהטיל בית המשפט המחוזי בירושלים על אחמד רישק ואיסמעיל אבו מפלפל שתכננו לבצע פיגוע ראווה בקניון ממילא בו הועסקו כעובדי תחזוקה.

"צר לנו שבית המשפט בוחר פעם אחר פעם להקל בעונשם של מחבלים ולגזור עליהם עונשי מאסר קלים על עבירות ביטחוניות חמורות ונסיון לרצח המוני של ישראלים בפיגועי טרור", אמרו באלמגו"ר. "עמדתנו היא שזו ענישה קלה מאוד אשר מנוגדת גם לערכי הצדק וגם לאינטרס הביטחוני הבסיסי של ישראל והצורך לייצר הרתעה משמעותית בקרב מחבלים פוטנציאלים".

"אנו קוראים למערכת הצדק והחוק לעשות "חישוב מסלול מחדש" ולהפנים שהעונשים המקלים מצטרפים לשלל ההטבות בכלא ולאפשרות לשחרור מוקדם- התוצאה הבלתי נמנעת לצערנו היא עוד ועוד פיגועי טרור".

עוד אומרים באלמגו"ר, כאשר מדובר בנאשמים יהודים על מעשים דומים, העונש חמור בהרבה. "בנסיון היחיד שהיה במגזר היהודי לבצע פגוע נקמה המוני, נידונו אנשי הקבוצה למאסרים של 15-13 שנים, עונש הגדול בחומרתו והם עדיין בכלא בלא שחרורים מוקדמים. לעומת זאת, המחבלים הערבים עונשיהם על עברות דומות קלים יותר ובסוף הם משתחררים בעסקות שחרור ומחוות."

ד"ר אריה בכרך אב שכול ומראשי הפעילים באלמגור מוסיף ואומר, כי "מוזר שלמרות שמערכת החוק מתייחסת בדרך כלל ביתר חומרה לפשעים הנעשים כשהם נעשים והופכים למכת מדינה, דווקא מול פשעים במגזר "הפלסטיני" והטרור- מתהפכים היוצרות ומערכת המשפט משדרת סוג של קלות ראש ואפילו נופך של הבנה, לפשעים הנעשים על רקע אידיאולוגי".

| עובדי התחזוקה תכננו פיגוע נגד יהודים בתקופת החגים

הבוקר גזרו שופטי בית משפט המחוזי בירושלים על אחמד רישק ואיסמעיל אבו מפלפל מהכפרים אבו דיס ושועפט שבפרברי ירושלים, מספר שנות מאסר, לאחר שאלה הורשעו בכך שניצלו את תעודת הזהות הכחולה לצורך ביצוע פיגוע בקניון בו הם הועסקו.

לפני כשלושה חודשים הורשעוהשניים בעבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב וכן סיוע לניסיון ייצור נשק, בכך שבעודם עובדי תחזוקה בקניון ממילא בבירה, תכננו לבצע במקום פיגוע בשעה שיהיה עמוס בלקוחות יהודים.

על אחמד רישק הוטלו 10 שנות מאסר בפועל, בעוד על איסמאעיל אבו מפלפל, הוטלו שמונה שנות מאסר בפועל.

את הפיגוע תכננוחמדי רומאנה מאל בירה שברמאללה וערבים נוספים, ולצורך הפיגוע הם גייסו את בן דודו של רומאנה, רישק. רישק צרף אליו את חברו לעובדה אבו מפלפל. השניים הועסקו כעובדי תחזוקה בקניון ממילא בבירה והפיגוע תוכנן לתקופת חגי תשרי בהם הקניון עמוס בלקוחות יהודים.

השניים היו אמורים, כך על פי התכנון, לקחת מטען חבלה מאל בירה ולהעבירו, בחסות תעודת הזהות הכחולה שברשותם, לקניון ממילא ושם להסתירו בארונית אישית שהוקצאה להם כעובדים במקום. בהמשך, באחד מימי "החגים של יהודים", תכננו השניים להניח את המטען באחת המסעדות או החנויות כשהוא מוסווה באריזת מתנה.

| "הנאשמים ניצלו חופש תנועה כאזרחים ישראלים"

השופטים ציינו כי"הנאשמים היו מעורבים, כל אחד על פי חלקו, בתכנון ובסיוע להוציא אל הפועל פיגוע תופת, אשר נועד לזרוע הרס וחורבן בתוככי מדינת ישראל בכלל, ובלב ליבה של העיר ירושלים בפרט. האופי החבלני והעוין של המעשים מצביע כי הנאשמים חפצו לפגוע בביטחונה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. העובדה כי הנאשמים הינם אזרחי ישראל מוסיפה נופך של חומרה למעשים.... הנאשמים פעלו בידיעה כי כאזרחים ישראלים תנועתם חופשית, וניצלו חופש תנועה זה. יוזכר, כי הנאשמים עבדו באותה עת במרכז הקניות "ממילא", והיה בכך כדי ליצור גישה נוחה והסוואה לכיוון היעד. בכך נודעת חומרה יתרה למעשיהם, כפועלים נגד מדינתם, בהיותם תושבי ואזרחי המדינה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד