בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"עטויית רעלה צעקה: "הצילו אותי, אני יהודיה"

אישה הלבושה כמוסלמית, נכנסה לבית כנסת בדרום אמריקה וצעקה לעבר המתפללים "אני יהודיה". יד לאחים סייעו והאישה שבה לישראל

  • יח"צ
  • י"א אלול תשע"ה - 17:42 26/08/2015
גודל: א א א
אילוסטרציה
אילוסטרציה

זה קרה לפנות ערב ביום רביעי לפני שלשה שבועות. לבית הכנסת המקומי בקהילה יהודית באחת ממדינות דרום אמריקה, נכנסה אישה שלראשה רעלה ולגופה ג'לבייה מוסלמית. היא הביטה כה וכה ולאחר רגעים אחדים, בעוד היא מתייצבת בפני היהודים השוהים במקום, בין מנחה לערבית, פרצה בבכי.

המראה הבלתי שגרתי הדהים את אנשי הקהילה ואת רבם שבאותה שעה היו שקועים בשיעור ב'דף היומי'. הם ביקשו מהאישה הנסערת לומר להם את אשר על לבה. "אני יהודייה", סיפרה האישה בעודה בוכה ללא הרף. "אנא, הצילו אותי, אני בסכנה".

חלפו רגעים אחדים עד שהתמונה כולה התבהרה. מתברר שבעשר השנים האחרונות היא התגוררה עם ערבי מדרום אמריקה, התאסלמה שם ונולדו לה שלשה ילדים. לאחר סבל לא פשוט שעברה, הצליחה לעבור הליך גירושין אבל המשיכה לחיות בתוך הקהילה המוסלמית כשהיא נתמכת בידי הקהילה. בתקופה האחרונה החלו המוסלמים המקומיים להפיץ מפה לאוזן וגם באמצעות הרשת המקוונת כי היא אינה אלא סוכנת מוסד ישראלית, כשהם בטוחים שתפקידה לעקוב אחרי פעילות חשאית עויינת של ארגון המדינה האיסלמית – דאע"ש. מכל עבר החלו להתנכל לה ולהציק לה עד שבימים האחרונים היא חשה כי היא בסכנת חיים. האישה הוסיפה ואמרה שבכל עשר השנים האחרונות משפחתה ניתקה עמה כל קשר וכי בצר לה, פנתה לעזרת הקהילה היהודית המקומית.

מתפללי בית הכנסת נדהמו לשמוע את התיאור שהשמיעה בפניהם האישה. קצין הביטחון של הקהילה היהודית תשאל אותה על פרטיה המלאים וכשקיבל תשובות מניחות את הדעת, עדכן את הרב וזה יצר קשר עם מוקד יד לאחים בישראל. אנשי מחלקת הביטחון של יד לאחים ביררו שוב את כל הפרטים עד תומם וכשהם נמצאו אמינים ומדויקים, החל להתרקם מבצע הצלה.

שבוע ימים לאחר אותה התייצבות בבית הכנסת, עשו האם ושלשת ילדיה את דרכם לשדה התעופה, ברכבם של אנשי קשר מקומיים של יד לאחים. דקות אחדות לאחר השעה שתיים לפנות בוקר, נחת המטוס בישראל כשאת האם ושלשת הילדים מקדמים אנשי הביטחון של הארגון. מנמל התעופה הוסעו האם והילדים לדירת מסתור מוגנת ומאובזרת היטב בהתאם לצרכי וגילאי הילדים.

ביד לאחים עמלים כעת על חידוש הקשר בין בני משפחתה של האם היהודייה מדרום אמריקה לבינה. בני המשפחה התרגשו לשמוע על המפנה המפתיע שחל בחיי בתם לאחר שנתקו עמה כל קשר. בימים אלו נוקטים אנשי המקצוע ביד לאחים בצעדים להעלות את האם והילדים על מסלול ולהשיבם לחיק העם היהודי, וכבר בראשית השבוע הזה החלה הניצולה, לבקשתה, להשתתף בשיעורי לימוד יהדות.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד