בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עימותים בשומרון: הצתה, יידויי אבנים ועצור

שבת של עימותים בכפרים עוריף וחווארה. במוצאי השבת פשטו כוחות משטרה על גבעה ביצהר

  • כ"ו ניסן תשע"ז - 21:47 22/04/2017
גודל: א א א
הפשיטה בגבעת קומי אורי (צבי סוכות)
הפשיטה בגבעת קומי אורי (צבי סוכות)

עשרות ערבים מהכפר עוריף בשומרון עלו בשבת בבוקר לעבר הישוב יצהר הסמוך והחלו ליידות אבנים לעבר תושבי הישוב ולעבר כוחות הבטחון.

על פי הדיווח, בעקבות כך נכנסו מתיישבים לתוך הכפר עוריף וגרמו לנזק למשאית ורכב נוסף שחנו בכפר. בשעות הצהריים אף הציתו ערבים מהכפר עוריף שריפה במורדות הדרומיים של יצהר.

בנוסף, בשעות הצהרים, נרשמו עימותים בכפר חווארה בשומרון, כאשר התפתח קרב ידויי אבנים הדדי בין מתיישבים מיצהר לבין ערבים מהכפר חווארה. במהלך העימותים, נרגמו כלי רכב של ערבים באבנים. על פי דווח, ערבייה מהכפר חווארה נפצעה בראשה מאבן ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רפידיא בשכם.

כמו כן דיווחו בצה"ל על כך שקצין נפצע קל בידו במהלך עימותים בין חיילים ושוטרי מג"ב לצעירים יהודים, וזאת כאשר הכוחות הדפו את הצעירים מהכפר וניסו לעצור אותם. לקול היהודי דווח כי אחד החיילים אף ביצע ירי באוויר במהלך העימות מול הצעירים היהודים.

כוחות משטרה גדולים נכנסו בהמשך לישוב יצהר ובהמשך נעצר צעיר החשוד בהפרעה לשוטר. במוצאי השבת פשטו כוחות שב"כ ומשטרה גדולים שכללו עשרות שוטרי יס"מ ומג"ב על גבעת "קומי אורי", הציגו צו שטח צבאי סגור חתום בידי מח"ט שומרון, ודרשו מעשרות צעירים שערכו במקום "שבת ארץ ישראל", לעזוב את המקום ולמסור קודם לכן את שמותיהם לידי השוטרים ואנשי השב"כ.

צו שטח צבאי סגור שהוציא מח"ט שומרון על אזור גבעת קומי אורי (צילום: סוכנות TPS)

"קשה שלא להתרשם שמדובר במעצר עם יד קלה על ההדק" אמר עו"ד אביחי חג'בי המייצג את העצור. "המשטרה כבר רצתה לשחרר את החשוד אך טלפון שהתקבל בנוכחות החשוד על ידי נציג המחלק לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י, הבהיר לשוטרי תחנת אריאל שיש להותירו במעצר ולייחס לו חשדות שווא", הוסיף עו"ד איתמר בן גביר המייצג גם הוא את הנער.

"יש לנו טענות קשות נגד המשטרה שמפלה בין דין לדין ודם לדם, ולא מנהלת חקירות על מאות אירועים של נזק לרכוש כלפי יהודים בחווארה. כאשר מדובר במקרה הפוך, לא רק חוקרים אלא גם עוצרים, אלא שבמקרה הזה מדובר באדם הלא נכון".

הבוקר (א') יובא הנער לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה.

בתוך כך, ערבים דיווחו כי ילד ערבי נפצע במהלך השבת "מירי של מתנחל באזור חברון". עד כה לא התקבל דיווח רשמי על האירוע.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד