בע"ה ט' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עמונה: "לא העתקה - מתכננים מאבק"

בעמונה מבהירים לשר הביטחון כי לא ידברו על העתקת היישוב ולפשרות בהסכמתם בשום שלב. "אנחנו מתנערים מכל ניסיון לארגן פינוי מרצון בשמנו - מסתכנים ב'להיזרק לרחוב'"

  • כ"ז ניסן תשע"ה - 20:43 16/04/2015
גודל: א א א
עמונה (צוריאל כהן ארזי - סוכנות תצפית)
עמונה (צוריאל כהן ארזי - סוכנות תצפית)

במכתבים ששלחו תושבי עמונה אתמול (רביעי) לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ולעוזרו, מבהירים תושבי היישוב הנמצא בסכנת הריסה כי הדרך בה הם החליטו להתמודד עם האיום על בתיהם הוא מאבק על הבתים.

"אנחנו, תושבי עמונה מזה שנים רבות, לא מדברים על העתקה או הסדר או פינוי כזה או אחר בשום שלב, לא בעצמנו, לא על ידי צוות כלשהו מטעמנו ולא באמצעות מתווכים או צד שלישי" נכתב במכתב שנשלח לעוזר שר בהיטחון גלעד אלטמן. "אנחנו מתנערים מכל ניסיון לארגן פינוי מרצון בשמנו, ואיננו עומדים מאחורי שום התחייבות שניתנה או שתינתן כביכול בשמנו".

"גם 'היום שאחרי' הינו באחריותנו הבלעדית על ידי נציגינו במטה מאבק עמונה, ואנחנו לוקחים במודע אחריות על הסיכוי ש'נזרק לרחוב' ולא נהנה מהטבות שיאורגנו לנו מבעוד מועד. אנחנו ננסה לעשות כל שביכולתנו על מנת לייצר פתרון של הסדרת בתי עמונה והישוב במקומם".

"אם חלילה לא נצליח" כותבים התושבים בעניין המישור הפוליטי, "נוביל מאבק שגבולותיו ואופיו יקבעו בדיון נפרד ביישוב. בכל מקרה, בעמונה לא יהיה פינוי מרצון".

"כל תכנית אופרטיבית להעתקת הישוב אינה רלוונטית, וקידומה אינו משרת את האינטרס של אנשי עמונה וממילא מיותר. מכל מקום, כל גורם הדן בשמנו או מקדם עבורנו תכנית כזו, גם אם כוונותיו לטוב - דע שהוא פועל בניגוד לדעתנו ולתכניותינו בפועל. תושבי עמונה לא יגורו באתר קראוונים חלופי ככלל, לא ביום שאחרי, ודאי לא ביום שלפני".

בהמשך המכתב מבקשים תושבי עמונה מעוזר שר הביטחון, לעשות ככל שיוכלו בשביל להעביר את 'חוק ההסדרה', שלדבריהם הינו הפתרון היחידי להצלת היישוב מלבד מאבק עיקש.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד