בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עצורי חומש: המשטרה ביקשה להאריך מעצר – ביהמ"ש שחרר

בית המשפט קיבל את עמדת ארגון חוננו ושחרר את העצורים. "מעצר מיותר"

  • כ"ח אדר תשע"ז - 16:03 26/03/2017
גודל: א א א
בית משפט השלום בפתח תקווה. ארכיון (אברהם שפירא)
בית משפט השלום בפתח תקווה. ארכיון (אברהם שפירא)

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה מירב כפיר דחתה בשעות הצהריים את בקשת המשטרה, קיבלה את עמדת עו"ד אהרון רוזה מטעם ארגון חוננו, ושחררה את ששת העצורים מחומש.

המשטרה ביקשה להאריך ביומיים את מעצרם של השישה, החשודים בכניסה לשטח הישוב שהוחרב לפני כ-12 שנים והפרת חוק ההתנתקות, וכן בהפרעה לשוטר.

עו"ד אהרון רוזה שייצג את השישה מטעם ארגון חוננו חלק על טענת המשטרה בדבר מסוכנות של מי שהפר את חוק ההתנתקות, וביקש לשחררם.

השופטת קבעה בסופו של דיון כי השישה יורחקו ל-30 יום מאזור חומש ויפקידו סך של 500 ₪.

עו"ד רוזה מסר בתגובה: ״המעצר בשטח של חומש, ולאחריו בקשה להארכת מעצר מיותרים ואינם חוקתיים. איש לא הציג לעצורים צו של שטח צבאי סגור, ומשהובהר להם כי עליהם להתפנות נהגו כך באופן מהיר. מדתיות היא מרכיב הכרחי בפעולות המשטרה וטוב תעשה אם להבא לא תבחר באופציית מעצר כאמצעי ראשון. בית המשפט שחרר את העצורים ובצדק״.

ששת העצורים, חלקם נשואים, נעצרו עם צאת השבת בחומש. מהדיווח שהגיע למוקד המשפטי של ארגון חוננו עולה כי כוחות צבא ומשטרה הגיעו לישוב במהלך השבת בשעה שקבוצת יהודים אשר שהו במקום ערכו סעודה שלישית. חלק מחברי הקבוצה לא נתפסו בידי הכוחות.

הישוב חומש הוחרב במסגרת תכנית ההתנתקות, ובמהלך השנים מתנהל קמפיין ציבורי הכולל חברי כנסת ושרים הקוראים לביטול חוק ההתנתקות וחזרה מלאה לישוב.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד