בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבייה סירבה לצו – האלוף חזר בו

כמו בעז אלברט, סירבה ערבייה מרמאללה לציית לצו מנהלי שחתם עבורה האלוף אלון. אלא שבשונה מאלברט, אלון קיצר לכבודה את תקופת הצו והוא הסתיים השבוע

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ג אלול תשע"ד - 17:57 18/09/2014
גודל: א א א

יותר משנה חלפה מאז קיבל לידיו בעז אלברט (40), חקלאי מהישוב יצהר בשומרון, צו "פיקוח מיוחד" המורה על גירושו מביתו ומנחלתו לתקופה בת חצי שנה. כזכור, אלברט סרב לציית לצו כאשר הוא מנמק זאת בכך ש"הצו הא-לוקי קודם לצו האלוף".

מכל רחבי הארץ הגיעו אלפי יהודים לחזק את אמירתו של אלברט. רבנים, אישי ציבור, חברי כנסת ו'עמך-ישראל' הגיעו לביתו והשתתפו באירועים שנערכו בכדי לתמוך באלברט שנשאר בביתו והפר את הצו עליו חתם אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון. אלון לא חזר בו מהצו, ואלברט נעצר מספר פעמים (כדוגמת מעצר הטייזר שזכה לפרסום גדול), ולבסוף בילה את ארבעת החודשים האחרונים בבית הסוהר.
לא כך התנהג האלוף אלון כאשר מושא הצו היתה ערבייה מרמאללה. לפני מעט יותר מחודש, הגיעו חיילי צה"ל לביתה של חאלדה ג'ראר, ערבייה מרמאללה החברה ב'חזית העממית לשחרור פלסטין', והציגו בפניה צו הרחקה מנהלי עליו חתם אלון, המורה עליה לעזוב את רמאללה ולהעביר את מגוריה ליריחו למשך חצי שנה.

שוטרים בביתו של בעז אלברט

ג'ראר סירבה לקיים את האמור בצו ונשארה ברמאללה. בבניין המעוצה המחוקקת בעיר, לנה ג'ראר, אכלה ושהתה כל אותה התקופה, כאשר מידי פעם מגיעים ערבים מהאזור למשמרת הזדהות עם מעשיה.
מה עשה ניצן אלון?
האלוף אלון, שאשתו פעילה מספר שנים בארגון השמאל הקיצוני 'מחסום ווטש', קיצר השבוע את תקופת הרחקתה של ג'ראר לחודש בלבד, מה שגרם לה באותו הרגע לשוב ולהרגיש חופשייה ללא מגבלות.
תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד