בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבים התקרבו ליצהר - תושב הישוב עוכב

בליווי שוטרי מג"ב, הגיעו ערבים לשטח הסמוך לבתי הישוב שבשומרון

  • כ"ד אדר תשע"ז - 12:14 22/03/2017
גודל: א א א

ערבים מהכפר מאדמא הסמוך לישוב יצהר, עלו לעבר הישוב, כשהם מלווים בכוחות צה"ל ומג"ב, והחלו לחרוש שטח אדמה במורדות הצפוניים של הישוב, מקום אליו לא התקרבו ערבים שנים רבות.

קבוצת תושבים הגיעו למקום ומחו בפני החיילים על העובדה שמאפשרים לערבים להתקרב סמוך לבתי הישוב. "דברתי עם אחד הקצינים שהיה שם, והוא היה נחוש לאפשר לערבים מעכשיו ואילך לחרוש סמוך לישוב באופן קבוע", אמר בשיחה עם הקול היהודי תושב הישוב.

קטין כבן 14 עוכב בידי השוטרים, זאת לאחר שסרב לעזוב את המקום לבקשתם, כל עוד לא יציגו בפניו צו חוקי המעגן את דרישתם. מארגון חוננו נמסר, כי כעבור זמן מה הצעיר שוחרר.

בשעות הבוקר פשטו כוחות משטרה על הישיבה ביצהר ומסרו צו מנהלי לנער תשוב ירושלים, האוסר עליו לשהות ביהודה ושומרון וליצור קשר עם כ-20 מחבריו. בנוסף נעצר קטין מהישיבה במהלך הפשיטה בחשד שתקף שוטרים. התלמידים מצדם סיפרו כי שוטרי היס"מ והמג"ב הפעילו אלימות נגדם, דחפו והיכו נערים. הקטין נלקח לתחנת משטרת אריאל שם נחקר ובסיום החקירה שוחרר למעצר בית.

"אנו מגנים בחומרה פשיטות משטרה על מוסדות חינוך באישון לילה", אומרים בארגון חוננו בתגובה לאירועי היום ביצהר. "מעירים תלמידים ופוגעים בזכויותיהם כאילו לא היו ילדים ובני אדם בכלל. לא מדובר בפשיטה בגין תיקים חמורים, ועושה רושם שבמשטרה מתייחסים למוסדות חינוך במגזר היהודי בגסות שהיא לא מעיזה להתייחס כלפי ילדים ערבים. כך לא מתנהלת מדינה שרוצה להיות דמוקרטית".

מישיבת 'עוד יוסף חי' נמסר בתגובה: "המחלקה היהודית בשב"כ ממשיכה להתאמץ להפוך בחורים טובים ואיכותיים, למנוכרים לממסד, ולגרום להם להבין שהממסד הקיים רודף אותם רק בגלל המראה שלהם והאמונה שלהם. גורם בישיבה הוסיף: "אותה תופעה אנו רואים ברדיפת אנשי מכינת עלי, ואנשים וגופים נוספים שמעיזים להביע דעות שאינם עולות בקנה אחד עם הרוחות הנושבות במסדרונות הבג"צ".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד