בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבים יידו אבנים - חיילים תקפו תושבים

לאחר שבתו נפצעה, תקף מג"ד בצה"ל את האב ואף עיכב אותו לזמן מה. חוננו: "לא תלונה ראשונה כנגד המג"ד"

  • כ"ד תשרי תשע"ו - 08:35 07/10/2015
גודל: א א א
זירת האירוע, אמש (עמיאל ליבמן)
זירת האירוע, אמש (עמיאל ליבמן)

על פי הדיווח שהגיע למוקד המשפטי של ארגון חוננו, רכב ובו משפחה מגוש שילה נרגם אמש (שלישי) באבנים בידי המון ערבי בכפר לובן ותינוקת נפצעה מרסיסים.

לדברי עד ראייה שנכח בשטח, האב ביקש מהחיילים לגשת למקום ממנו הושלכו האבנים בכדי למנוע יידוי אבנים נוסף. החיילים סרבו לבקשתו והאב, יחד עם מספר תושבים, התקדמו לעבר הפורעים. בשלב זה ביקשו החיילים מהתושבים לחדול ממעשיהם ותושב נוסף שהגיע למקום ביקש למנוע עימות בין התושבים לחיילים.

לדבריו, מיד לאחר שהתושבים שבו אחורנית, הגיע המג"ד, שגיא ברוך, שהחל לתקוף את התושבים והשליך לעברם רימון הלם. לדברי עד הראייה, ניסה המג"ד לעצור את האב והיכה אותו. לאחר מכן, פנה לתושב שהרגיע את הרוחות והכה אף אותו באמצעות נשקו ופצע אותו. מיד לאחר מכן, ניסה המג"ד לעצור גם אותו.

האב עוכב במקום אך לאחר זמן מה שוחרר.

בארגון חוננו רואים את האירוע בחומרה ומציינים כי בימים האחרונים הגיעו למוקד המשפטי של חוננו תלונות רבות על אלימות מצד אותו מג"ד כנגד מפגינים יהודים באזור שילה, וכי בכוונת התושב שהותקף להגיש תלונה נגדו.

תושבים מהאזור הפגינו במקום בעקבות האירוע ושלושה תושבים עוכבו לחקירה.העצורים נלקחו לתחנת בנימין וקיבלו ייעוץ משפטי מעו"ד עדי קידר מארגון חוננו. טרם ברור האם יובאו לדיון או ישוחררו בתחנת המשטרה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד