בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עתירה כנגד ריצתה של זועבי לכנסת

מספר מפלגות הגישו עתירה כנגד השתתפותה של חנין זועבי בבחירות הקרובות. "במעשיה הנפשעים, היא מפגינה תמיכה בוטה בטרור"

  • ט' שבט תשע"ה - 18:49 29/01/2015
גודל: א א א
בלד (ויקיפדיה)
בלד (ויקיפדיה)

מספר מפלגות וחברי כנסת בהם ח"כ דני דנון מהליכוד, ח"כ אלכס מילר מישראל ביתנו, מפלגת ש"ס והבית היהודי, מובילים עתירה הקוראת שלא לאפשר לחברת הכנסת חנין זועבי לרוץ לכנסת ה-20.

"משנתה הקיצונית והמסוכנת של חנין זועבי נגד מדינת ישראל מחייבת אותנו למנוע ממנה להתמודד לכנסת. זועבי היא מנהיגת המסיתים נגד המדינה, מוסדותיה ואזרחיה ועל כן יש לפסול את התמודדותה בבחירות הקרובות. במעשיה הנפשעים לאורך השנים מפגינה תמיכה בוטה בטרור ובהשמדת ישראל. במדינת ישראל קיימת הסכמה רחבה שמקומה של חנין זועבי אינו בכנסת ישראל אלא מאחורי סורג ובריח" אמר דנון.

בעתירה נכתב כי היא הוגשה בעקבות "תמיכתה של זועבי במאבק מזוין במדינת ישראל ושלילת קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

יצוין כי גם בבחירות לכנסת ה-18 הגישה ישראל ביתנו עתירה, שהתקבלה אז על ידי ועדת הבחירות המרכזית בראשותו של השופט אליעזר ריבלין, אך נדחתה מחדש בהחלטת בג"ץ. ח״כ מילר אמר כי ״הוא שמח לבשר על ההסכמה שהושגה בין סיעות המחנה הלאומי לפסול ח״כ זועבי, שפעם אחר פעם מסיתה כנגד צה״ל וישראל ומביעה תמיכה בגדולים שבאויבי מדינת ישראל״.

זועבי מסרה בתגובה להגשת העתירה כי "אף אחד לא עושה לי או לכל ח"כ ערבי טובה על שאנו בכנסת, זה נגזר מזכויותינו במולדתנו. הגזענות היא זו שצריכה להיות מחוץ לחוק, תוך חיזוק המאבק הדמוקרטי למען אזרחות שווה לכולם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד