בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פאניקה בשב"כ: צו מנהלי חריג ומקורי

מאיר אטינגר גורש מאיו"ש וירושלים, ישהה במעצר בית לילי, יתייצב פעם בשבוע בתחנת המשטרה ונאסר עליו ליצור קשר עם שישה מחבריו – הכל בצו מנהלי

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ב אדר תשע"ה - 17:50 03/03/2015
גודל: א א א
מאיר אטינגר (יהודה פרל)
מאיר אטינגר (יהודה פרל)

פאניקה שמביאה לדיקטטורה כבימי הק.ג.ב ברוסיה: צו דרקוני חריג הוצא ללא דין וללא משפט נגד מאיר אטינגר, נשוי כבן 23 המתגורר בגבעת סנה יעקב (רונן) בשומרון. הצו, שנחתם בידי אלוף פיקוד המרכז היוצא ניצן אלון ואלוף פיקוד העורף אייל אייזנברג, אוסר על אטינגר רשימה ארוכה של פעולות הפוגעות בחירותו.

הצו הראשון, שנחתם בידי האלוף אלון, אוסר על אטינגר לשהות בתחומי יהודה, שומרון ובנימין למשך שנה תמימה והוא נאלץ לעזוב את ביתו. הצו השני "צו צמצום והשגחה", שנחתם בידי האלוף איזנברג, אסור עליו לשהות בתחומי העיר ירושלים לתקופה בת חצי שנה ובשעות הערב הוא מחויב לא לצאת מפתח ביתו בשלושת החודשים הקרובים. כמו כן, הצו מחייב אותו להתייצב בתחנת המשטרה פעם בשבוע במשך שנה ואוסר עליו ליצור קשר עם שישה מחבריו. כמו כן, אטינגר חוייב להודיע לתחנת המשטרה הקרובה לביתו על כל מעבר דירה.

חתם על 63 צווים בתקופת כהונתו. ניצן אלון (דובר צה"ל)

רשימת הסעיפים האמורים הוטלו על אטינגר בהמלצת שירות הבטחון הכללי בצו מנהלי שנחתם על סמך "חומר חסוי" וללא שניתנה לו או לעו"ד מטעמו כל אפשרות להביט בחומר המוצג נגדו על מנת שיוכל לערער עליו, דבר המרוקן מתוכן כל הליך משפטי בנידון.

בצו נכתב, כי אושר לאטינגר ב-24 שעות הקרובות להגיע לביתו בכדי שיוכל לעבור דירה.

שהצו שנחתם בידי האלוף איזנברג (הקול היהודי)

אטינגר נעצר אמש (שני) סמוך לאזור התעשייה 'שער בנימין' על ידי בלשי היחידה לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י בתואנה כי הוא חשוד בהצתת מבנה ערבי בכפר חירבת אבו פאלח הסמוך לכפר אל מועייר בבנימין. אטינגר נחקר בתחנת המשטרה הסמוכה למעלה אדומים ובשעות הצהרים הוא שוחרר לאחר שקיבל לידיו את הצו המנהלי.

בעבר נתבקש לחתם על צו נגד אטינגר וסרב. האלוף אייל אייזנברג (דובר צה"ל)

ביקורת רבה נגד צווים מנהליים

בעבר נמתחה ביקורת רבה על הוצאת צווי הרחקה מנהליים נגד פעילים, דבר שבלט בעיקר לאחר הצו שנחתם בידי האלוף אלון נגד בעז אלברט, חקלאי מהשומרון, אז בן 41. אלברט הצהיר כי "הצו הא-לוקי מעל צו האלוף" וסרב לציית לו. לאחר שנעצר מספר פעמים, ביניהם במעצר הטייזר המפורסם והמעצר בו התבצר בביתו כשתומכים רבים סביבו, נאסר בעז למשך מספר חודשים עד לסיום תוקפו של הצו. באותה תקופה, הגיעו חברי כנסת, רבנים ואישי ציבור רבים לתמוך באלברט ובאמירתו.

זהו הצו ה-63 עליו חתם האלוף אלון בתקופת כהונתו כאלוף פיקוד המרכז. בתקופה הקרובה הוא צפוי לעזוב את תפקידו ואת מקומו יחליף רוני נומה. האלוף אלון יקודם וימונה לקצין אגף המבצעים של צה"ל.

גם האלוף אייזנברג חתם על מספר צווי גירוש ומעצרי בית מנהליים. הצווים נחתמו בתקופה בה האפיפיור הנוצרי הגיע לביקור בקבר דוד המלך בשנה האחרונה. אז, בהמלצת השב"כ, חתם אייזנברג על מספר צווים לנערים צעירים ואסר עליהם לשהות באזור הר ציון בירושלים בתקופת ביקורו של האפיפיור. על חלקם נאסר לצאת מפתח ביתם בשעות הערב. גם שמו של אטינגר הובא אז בפני האלוף אייזברג, אך אז הוא סרב לחתם על צו מנהלי כנגדו.

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד