בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פיצוי לדרוזים שהותקפו כשבילו עם יהודיה

השניים טוענים כי נדקרו והוכו במועדון לאחר שבילו עם יהודיה ושתו לשכרה. ביהמ"ש קבע כי בעל המועדון אחראי חלקית לקטטה

  • כ"ט טבת תשע"ה - 14:30 20/01/2015
גודל: א א א
בית משפט השלום בחיפה (אתר בתי המשפט)
בית משפט השלום בחיפה (אתר בתי המשפט)

בית משפט השלום בחיפה הורה כי בעל מועדון במפרץ חיפה יפצה שני צעירים דרוזים אשר הותקפו לכאורה במועדון, וזאת על רקע בילוי עם צעירה יהודיה.

האירוע התרחש לפני כ-8 שנים. רמזי חלבי ואיהאב מקלדה, שני צעירים דרוזים, בילו במועדון במפרץ חיפה, על פי עדותם, יחד עם צעירה יהודיה בשם רחלי. לפי גרסתם, הם שתו לשכרה, ובשלב מסויים התקרב לעברם צעיר יהודי אשר סטר לרחלי משום שהיא "מבלה עם ערבים", ועזב את המקום.

כעבור מספר דקות, טענו השניים, התקרבה לעברם חבורה של גברים יהודים אשר היכו אותם מכל הבא ליד, ניפצו עליהם בקבוקי זכוכית, שברו עליהם כסאות ואף דקרו אותם.

השניים הצליחו להימלט מהמועדון. אחד מהם פונה לבית החולים כשהוא סובל משמונה דקירות וחבלות נוספות, ושני סיפר כי התפנה עצמאית לבית החולים רק לאחר שהתפקח משכרותו, שם התברר כי נשברו לו מספר שיניים.

המשטרה לא הצליחה לאתר את המעורבים היהודים בקטטה, בין השאר משום שלא טרחה לאתר את הבחורה היהודיה, ותיק החקירה נסגר. אולם שני הצעירים הדרוזים הגישו תביעה אזרחית כנגד בעלי המועדון, משטרת ישראל ועיריית חיפה, בטענה שהם אחראים לקטטה.

השופט שלמה לבנוני שדן בתביעה התייחס באריכות לסתירות הרבות שבעדויות שני הצעירים, אשר לדבריו נועדו להרחיק אותם ממעורבות בקטטה.

אנקדוטה מעניינת היא התייחסות השופט לתצהירי התובעים שהוגשו כשהם רצופים שגיאות כתיב. השופט הוסיף את המילה "כך" עם סימן קריאה בסמוך לכל שגיאת כתיב שציטט בהחלטתו מתוך תצהירו של איהאב. "הבחנתי כי חבר שלי רמזי בויקוח (כך!) מילולי עם חבורה של גברים שהויקוח, התחיל להתחמם אני נכנסתי לתמונה כדי להרגיע את המצב ולקחת את חבר שלי משם ואז התנפלו עליי ועל רמזי כי עשרה גברים לערך ופוצצו אותנו מקות (כך!) מכל הכיוונים ואז אני מרוב המקות איבדתי הקרה (כך!)".

בסופו של דבר קבע השופט כי לבעל המועדון ישנה אחריות לקטטה, בעיקר בשל כשלי אבטחה שהיו במקום. לצד זאת פטר השופט את עיריית חיפה והמשטרה מאחריות לאירוע.

אולם לצד חיוב בעל המועדון בפיצויים, קבע השופט כי לשני הצעירים אחריות חלקית לקטטה. השופט הכריע כי 35% מהאירוע נמצא תחת אחריות התובעים, ו-65% תחת אחריות בעל המועדון.

בעל המועדון יאלץ לשלם לשניים סכום של 39,000 ש"ח, ו-19,500 ₪, סכום שנקבע על פי חומרת הפציעות שספגו. התובעים עצמם נאלצו לשלם סכום של 8,000 ₪ לכל אחד מהנתבעים שלא היו אחראים לאירוע – עיריית חיפה והמשטרה, וזאת כשכר טרחה לעורכי הדין.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד