בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פניה לבג"ץ: בטלו הצווים לפעילי הר הבית

שנים מראשי 'חוזרים להר' פנו לבג"ץ בעקבות הצווים המנהליים כנגדם. "מדובר בעוול של מדינת ישראל"

  • יח"צ
  • ט"ז תשרי תשע"ז - 12:33 18/10/2016
גודל: א א א
מוריס בהר הבית ()
מוריס בהר הבית ()
שעות ספורות לפני כניסת החג הגישו רפאל מוריס ויאיר קהתי באמצעות בא כוחם עו"ד איציק בם עתירה דחופה לביטול הצווים המנהליים שהוצאו כנגדם.
בעתירה טען עו"ד בם כי "התקנות מאפשרות לפגוע באופן אנוש בחירותו של אזרח ללא שום הליך משפטי, ועל סמך עילות נוגדות את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". עוד תקף עו"ד בם את הצווים בטענה כי "שיעורי אזרחות לחוד והחיים לחוד, במדינת ישראל יכול המפקד הצבאי להחליט כי אדם פלוני, פעיל פוליטי, אשר פעילותו, הגם שאינה כוללת שימוש באלימות, אינה נושאת חן בעיני מאן דהו בחלונות הגבוהים, יורחק מירושלים כדי "למנוע פרובוקציות בתקופת החגים" הנה כי כן, בישראל של 2016 יכולה פעילות ציבורית בלתי אלימה להוביל להגלייתו של אדם מעיר הבירה אך משום שזו אינה נושאת חן בעייני המפקד הצבאי".
אחד הצווים ()
"מן התאור של הסיכון הנשקף מן העותרים, בפרפרזה זו חסרה מילת מפתח אחת - אלימות, בתיאור הסיכון נטען כביכול מן העותרים אין גורמי ביטחון טוענים כי פעילותם של העותרים אלימה, או בלתי חוקית, אלא אך פרובוקטיבית ומשנתם קיצונית. אם לתרגם את דברי גורמי הביטחון ללשון בני אדם, החשש הוא שהעותרים יעוררו פרובוקציות - כלומר, יעשו מעשים שאינם אלימים כשלעצמם אך עלולים לגרור תגובה אלימה של אחרים ולהביא להתלקחות על רקע לאומני - כלומר שמעשי העותרים לא ישאו חן בעיני הערבים ואלה יפעלו באלימות".
"במקום לטפל באלימותם של מי שעלול להגיב באלימות לפרובוקציה מעדיף המפקד הצבאי להרחיק באופן מנהלי את הפרובוקטורים גם אם אלה אינם אלימים".
העותרים, מוריס וקהתי, שניים מראשי תנועת "חוזרים להר" הפועלת למען השבת הריבונות היהודית בהר הבית מסרו: "אנו מקווים כי בג"ץ יורה לביטול הצווים, מדובר בעוול של מדינת ישראל כאשר פעילים למען שיבת עם ישראל למקום הקדוש ביותר, מורחקים פעם אחר פעם באופן מנהלי מירושלים, נראה שמדינת ישראל מבצעת בפועל את החלטת אונסק"ו בעניין הר הבית ומנסה לסרס את המאבק באמצעים שונים ומשונים. דווקא אחרי הנאומים שנשאו כל מנהיגי המדינה בשבוע האחרון על הקשר העמוק בין הר הבית, מקום המקדש, ומדינת ישראל, היינו מצפים לתמיכה במאבק שלנו מצד גורמי המדינה ולקבל שיק למימון הפעילות ולא לפעול כנגדנו".
עו"ד איציק בם מסר כי "מעבר לעוול שנגרם למרשיי, שפועלים ללא הרף למען המשכת חזון הציונות, תקנות שעת החרום שעל בסיסם הוצאו הצווים לא רלוונטיים לשנת 2016. על בג"ץ להחליט על שינוי בתקנות כך שירחיקו אך ורק מחבלים ואנשים הפועלים למען השמדת מדינת ישראל, ולא להגבלת הפועלים למענה כפי שנעשה למרשיי".
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד