בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פעילת שמאל הבריחה שב"חים ברכבה

פעילת השמאל אילנה המרמן כתבה בעיתון "הארץ" כי הבריחה שב"חים ברכבה, עו"ד קידר הגיש תלונה למשטרה. "יש לחקור ולהעמידה לדין"

  • יח"צ
  • י"ג תשרי תשע"ו - 21:49 26/09/2015
גודל: א א א
שבחים ערבים באשדוד. ארכיון (יהודה פרל)
שבחים ערבים באשדוד. ארכיון (יהודה פרל)

אילנה המרמן, פעילת שמאל וחברה בארגון השמאל הקיצוני "לא מצייתות", הבריחה ברכבה שב"חים ערבים בניגוד לחוק.

המרמן, אשר פירסמה את הסיפור בעיתון 'הארץ', סיפרה כי בערב ראש השנה האחרון הבריחה בתא המטען שבמכוניתה פועל ערבי תושב יו"ש, ובתוך מכוניתה הבריחה ערביה נוספת. כמו כן כתבה המרמן שאין זו הפעם הראשונה שבה היא מבריחה ומסיעה את אותה השב"חית. המרמן טרחה להדגיש שלשני השב"חים הללו לא היו אישורי מעבר.

בנוסף, סיפרה המרמן כי בלילה הלינה את השוהה הבלתי חוקית בתוך ביתה, וכי ביום המחרת הסיעה המרמן את השב"חים בתחום העיר ירושלים. בסיום כתבתה, הצהירה המרמן כי תמשיך לפעול באופן דומה, וקראה גם לאחרים נוספים להפר את החוק.

בעקבות פרסום הדברים פנה עו"ד עדי קידר למשטרה בדרישה כי תפתח חקירה כנגד המרמן וקרא להעמידה לדין. "הברחה זאת נעשית באופן שיטתי ומתמשך מתוך מניע אידיאולוגי, ותוך כדי קריאה לנוספים לפעול באופן דומה" כתב קידר. עו"ד קידר מציין כי לכאורה עברה המרמן עבירות של הסעה, הלנה והכנסת שב"חים, עבירות שעולם בסך הכל לכדי עונש של עד תשע שנות מאסר.

כמו כן, מדגיש קידר במכתבו כי מדובר בעבירת ביטחון מתוך מניע אידיאולוגי, וכן את העובדה שמבצעת העבירה נתנה לעבירה ממד פומבי בכך שבחרה לפרסם את עבירתה בעיתון בעל תפוצה רחבה, ואף קראה לאחרים לנהוג בדרכה.

נוכח שיטתיות העבירה, מבקש עו"ד קידר לשלול את רישיון הרכב שבו בוצעה העבירה לשלושים יום, ולחקור את המרמן על כך שהקלה על הסתננות השב"חים, וכן על הלנת והסעת השב"חים, ולהעמידה לדין.

ארגון "לא מצייתות", הוקם לפני כחמש שנים על ידי המרמן ונוספות. ארגון זה דוגל בהפרה שיטתית של חוק הכניסה לשטח מדינת ישראל ושל החוק למניעת הסתננות.

ח"כ מוטי יוגב אומר בתגובה להגשת התלונה: "ארגון לא מצייתות זהו ארגון של שותפות לדבר עבירה. תופעת השוהים הבלתי חוקיים הינה תופעה מסוכנת מעבר לעצם המעבר על החוק. השוהים הבלתי חוקיים שלא אושרו על ידי שירותי הביטחון של ישראל להיכנס ולעבוד כמו קרוב למאה אלף שכן אושרו, הם המסוכנים ומהם יצאו רוצחי חיילים ואזרחים. לכן את התופעה הזו צריך לבלום".

עוד הוסיף ח"כ יוגב ואמר, כי "אני הגשתי הצעת חוק שתחמיר בענישה עם מלינים ומעסיקים שלהם כדי לצמצם את העסקתם בישראל והמערכת עושה עוד מאמצים כדי להגביר את האכיפה ולמנוע את כניסתם. אלה שבאות ומכניסות את אותם מחבלים אל לב ליבה של מדינת ישראל הן שותפות לחבלה ודבר פשע, ובמקרים מסויימים אף לדבר רצח. חייבים לחקור אותן ולהעמיד אותן באופן מידי לדין ולשפוט אותן במלוא החומרה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד