בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרויקט המשפחות המלוות של 'יד לאחים'

היהודיות שחולצו מהכפרים הערביים חגגו את החגים עם המשפחות המלוות של יד לאחים. "הרצון הוא להראות מהי משפחה נורמטיבית ביהדות"

  • יח"צ
  • כ"ח תשרי תשע"ז - 10:05 30/10/2016
גודל: א א א
הרב משה כהן מיד לאחים מסביר על שופר (יד לאחים)
הרב משה כהן מיד לאחים מסביר על שופר (יד לאחים)

פרויקט משפחות מלוות של 'יד לאחים' הוקם לפני מספר שנים במטרה לייצר לנשים שיצאו מכפרים ערביים מסגרת משפחתית תומכת ומחבקת על ידי ליווי של עשרות משפחות ברחבי הארץ שישמשו משענת יהודית ורגשית לניצולה ולילדיה, במהלך כל השנה ובמיוחד בשבתות ואף בחגים.

מדובר כאמור על היקף של עשרות משפחות ברחבי הארץ, שמלוות נשים שמבקשות ללמוד מחדש מהי מסגרת משפחתית נורמטיבית.

כחלק מהפרויקט המיוחד, גם השנה אירחו המשפחות המלוות במהלך תקופת החגים את הבנות המשתתפות בפרויקט יחד עם ילדיהן, במטרה להעניק להם אווירת חג מיוחדת וייחודית. מלכי צור, המשתתפת בפרויקט יחד עם משפחתה כמשפחה מלווה של יד לאחים מספרת על החוויה: "אי אפשר לומר שלא התלבטנו אם להיכנס לפרויקט, אך לאחר תקופה קצרה מאד נוצרה בינינו כימיה ממש טובה".

שרה (שם בדוי), יהודיה שהיתה נשואה לערבי מספר שנים, הצטרפה לפרויקט בחנוכה שעבר, אז גם הכירה את מלכי ואת משפחת צור. "מלכי היא אשה מדהימה אני תמיד אומרת שזה היה הנר שנדלק לי בחנוכה ההוא", מספרת שרה, "היא משמשת לי ממש כמו אמא. היא עוזרת ודואגת לי ובת שלי שמאוד אוהבת להיות אצלם ולשחק עם הילדים שלה", היא מספרת, "אנחנו נמצאים אצלם בחגים, בשבתות, בימי חול ובאירועים מיוחדים. מצאתי לי משפחה חדשה, והיא מדהימה".

ביד לאחים מסבירים שהחיבור בין המשפחות המלוות לבין הבנות לא נעשה סתם כך, אלא הם "מקפידים לייצר חיבור בין המשפחה לבין הבחורה, למשל על ידי גילאים דומים בין הילדים, תחביבים משותפים, על מנת לייצר חיבור ראשוני ולהקל על תחילת התהליך. הרצון הוא להפר את הבדידות של האשה שחולצה זה עתה, לייצר לה מסגרת יהודית ורגשית תומכת ולהראות לה מהי משפחה נורמטיבית הבנויה על יסודות יהודים ערכיים אחרי שנים של מורכבות וקשיים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד