בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרסום ראשון: יהודה לנדסברג משתחרר מהכלא

בשורה משמחת התקבלה ערב ראש השנה - הערעור על וועדת השליש התקבל ויהודה לנדסברג ישוחרר מבית הכלא לביתו

  • כ"ה אלול תשע"ו - 16:00 28/09/2016
גודל: א א א
יהודה לנדסברג
יהודה לנדסברג

יהודה לנדסברג, אסיר יהודי לאומי שהורשע בהצתת רכבים של ערבים בשומרון לפני כשלוש שנים, ישוחרר היום או מחר מבית הכלא. מדובר בהחלטת שחרור שניתנה לאחר ערעור על וועדת השליש בעניין קיצור מאסרו. לנדסברג יישאר בתנאים מגבילים עד לסיום תקופת השליש.

ההחלטה המשמחת התקבלה בשעות האחרונות בקרב בני משפחתו של לנדסברג. לאחר הרשעתו נידון לנדסברג לתקופת מאסר בת שנתיים וחצי בגין הצתת הרכבים בכפר פרעתה הסמוך לישוב חוות גלעד בשומרון. קודם לכן, לאחר שנחקר בשב"כ יחד עם שניים מחבריו יהודה סביר ובנימין ריכטר היושבים עדיין במאסר, הוחזק בתנאים מגבילים.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בחודש אייר האחרון דחתה וועדת השליש את בקשתו של לנדסברג לשחרור. הדבר עורר את זעמם של עורכי דינו של לנדסברג זאת בשל העובדה שחוקרי השב"כ שחקרו את לנדסברג הבטיחו לו שאם ידבר בחקירה יקבל ניכוי שליש ממאסרו.

בחודש כסלו תשע"ה אישר בית המשפט בלוד את עסקת הטיעון בעניינו של יהודה לנדסברג וחברו יהודה סביר שהורשעו בהצתת כלי רכב של ערבים בכפר פרעתה בשומרון שנה קודם.

על פי עסקת הטיעון שהוסכמה בין הצדדים ואושרה היום בבית המשפט, השניים ירצו 30 חודשי מאסר בפועל ועוד 12 חודשי מאסר על תנאי במידה ויעברו בשלוש השנים הקרובות עבירות בהן הורשעו. כמו כן, נגזר על השניים לפצות את המתלונן, הערבי שהחזיק בבעלות על כלי הרכב שהוצתו, בסך 15,000 ש"ח.

לאחרחקירות קשות במרתפי השב"כ, הודו שניים מהחשודים במיוחס להם ובית המשפט כאמור, הרשיע אותם בעבירות של הצתה בצוותא חדא, השחתת פני מקרקעין וקשירת קשר לפשע מתוך מניע של גזענות.

על רקע הטרור הערבי שצבר תאוצה באותה העת, ולאחר רצח הקדושים עדן אטיאס הי"ד בעפולה, תומר חזן הי"ד בבית אמין (קלקיליה), החייל גבריאל קובי הי"ד בחברון ושריה (יאיא) עופר הי"ד בברוש שבבקעה,הוצתו כלי רכב של ערבים בכפר פרעתאשבשומרון וציור מגן דוד רוסס על קיר סמוך. כחודשיים לאחר מכן, נעצרו לחקירת שירותי הביטחון הכללי, יהודה לנדסברג, יהודה סביר ובנימין ריכטר.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד