בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פשיטות ומעצרים באישון ליל

בשב"כ ובמשטרה מעלים הילוך במלחמה נגד תושבי 'גאולת ציון'. אתמול הגיע השיא: עשרות שוטרים, בלשים ואנשי שב"כ פשטו על הגבעה

  • יח"צ
  • ט"ז אייר תשע"ו - 17:12 24/05/2016
גודל: א א א
הפשיטה על גאולת ציון אתמול (חוננו)
הפשיטה על גאולת ציון אתמול (חוננו)

תושבי גבעת גאולת ציון שבגוש שילה מדווחים כי השב"כ והמשטרה החלו בשבועות האחרונים להתנכל לגבעה באופן יום יומי ומנהלים פשיטות ומעצרים במטרה להפסיק את פעילות הישיבה שבמקום. עד השבוע שעבר היה מוציא מח"ט בנימין מדי יום צו שטח צבאי סגור על שטח הגבעה אולם בסוף השבוע שעבר חתם אלוף פיקוד המרכז רוני נומה על צו תיחום האוסר בנייה בשטח הגבעה למשך שנה.

אחד העצורים במהלך הפשיטה אתמול (חוננו)

מאז חודש ניסן החלו להגיע לגבעה מספר צעירים באופן קבוע והם לומדים במקום תורה. אולם כח משימה מיוחד בראשות קצין משטרה ובמעורבות של "אורן" – רכז המחלקה היהודית של השב"כ בגוש שילה, מגיעים על בסיס יומיומי לגבעה ומבצעים פשיטות ומעצרים, לעיתים תוך שימוש בעשרות שוטרים. לפני ובמהלך הפשיטות מוצבות תצפיות בגבעות ובישובים המשקיפים על גאולת ציון, וזאת במטרה לאתר את הנערים הלומדים במקום.

בארגון חוננו מדווחים כי אחד משיאי הפשיטות התרחש אתמול בצהריים אז הגיעו כ-15 כלי רכב משטרתיים לאזור הגבעה ועשרות שוטרים, בלשים, שוטרי מג"ב ויס"מ, פשטו על הגבעה מארבעה כיוונים שונים והצליחו לתפוס 3 נערים צעירים שלמדו במקום. השוטרים הקריאו להם את נוסח צו התיחום החדש, שחררו שניים מהם בשטח ועצרו שלישי. העצור נחקר ונשאר למשך הלילה בתחנת בנימין, ובשעות הצהריים (ג') הוא שוחרר ממעצר ללא תנאי וכעת שוקל לתבוע את המשטרה על מעצר שווא.

התושבים עצמם מדווחים על פשיטות בלילות ובימים, וכי בלילות משתמשים הכוחות באמצעי ראיית לילה, פורצים למבנים ובמקרה אחד אף דווח על קצין משטרה שנכנס למבנה כשאקדח שלוף בידו. בנוסף דווח כי רכז המחלקה היהודית המכונה "אורן" ואחראי על גוש שילה, מבצע שיחות איומים לנערים ואף איים על כמה מהם בצווי הרחקה מנהליים מהאזור במידה ולא יפסיקו ללמוד בגבעה.

עצורים הפשיטה אתמול (חוננו)

בארגון חוננו מציינים כי בצו התיחום קיימות בעיות משפטיות שונות. עו"ד נתי רום שטיפל בכמה מהעצורים בגבעה מטעם ארגון חוננו ואתמול אף הגיע למקום וסייע לנערים שעוכבו אומר כי לא לחינם המשטרה לא מביאה את המעוכבים לבתי המשפט, ככל הנראה בשל חשש שהללו יבחנו את חוקיות הצו ודרך המעצרים.

"בימים האחרונים משטרת ישראל משקיעה משאבים רבים באזור גאולת ציון ומבצעת מעצרים ועיכובים לנערים שנמצאים במקום עם ספרי קודש בידם", אומר עו"ד רום. "חבל לראות פעם אחר פעם נערים צעירים מבלים לילה במעצר כאמצעי ענישה ללא שהם אפילו מובאים בפני שופט לאחר מכן. אני חושב שכדאי שמשטרת ישראל תעשה חושבים איפה היא משקיעה כוחות, ודאי בעת הזאת כאשר ישנם דברים הרבה יותר חשובים וגם תבחן מחדש את ההתייחסות שלה לקטינים שמבלים במעצר ללא הצדקה."

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד