בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צה"ל על סדנאות המסתננים: "הסיור לא אושר"

במדור פניות הציבור בצה"ל הגיבו לפרסום אודות סדנאות שמקיימים מסתננים לחיילי צה"ל. "מדובר ביוזמה נקודית שלא אושרה. הנהלים רועננו"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ז אלול תשע"ה - 11:27 01/09/2015
גודל: א א א
אפריקאי מוטסים עלי עם החיילים (פייסבוק)
אפריקאי מוטסים עלי עם החיילים (פייסבוק)

הסערה שעוררה חשיפת הקול היהודי אודות סדנאות שמעביר 'המרכז לקידום פליטים אפריקאים', ממשיכה לעורר הדים. אתמול (שני) הגיבו ממדור פניות הציבור בצה"ל לאמיר לוי מ'סטודנטים למען דרום תל אביב'.

"צה"ל אינו מביע עמדה בסוגיות פוליטיות ולא מאשר פעילות חינוכיות מסוג זה", הגיבו בצה"ל. "במקרה זה הקצינה קיימה סיור למפקדיה ביוזמה אישית, בהובלתה ובהנחייתה במטרה לחשוף את הסגל לאתגרי החברה הישראלית, הסיור לא אושר. האירוע המדובר הינו יוזמה נקודתית בעקבותיו הוצאה הודעה לכלל הסגלים בקורס 'נתיב', רועננו הנהלים לגבי אישור פעילות וסיורים כמו גם נהלי ביטחון מידע הקשורים לצילום חיילים במדים".

עוד צוין בתגובת חטיבת דובר צה"ל, כי חיל החינוך משתף פעולה עם עשרות מכונים אזרחיים לכלל יחידותך צה"ל, כאשר באופן תדיר ישנם ביקורות לגבי הגופים המורשים להפעיל את התכנית החינוכית, לאחר שזו הועברה שורה של בחינות התאמה.

"ישנם קריטריונים ברורים במסגרת הוראת קצין החינוך הראשי, שעל כלל הארגונים לעמוד בהם כל סטייה מאחת הקטגוריות תוביל להפסקה מיידית של שיתוף הפעולה עם הארגון", אמרו בצה"ל.

לפני כשלושה שבועות נחשף בקול היהודי כי 'מהרכז לקידום פליטים אפריקאים' מעביר סדנאות בצה"ל. בארגון 'סטודנטים למען דרום תל אביב' פנו במכתב לשר הבטחון ולצה"ל כנגד פעילות המסתננים בתוך חיל החינוך.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד