בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צה"ל פועל לאיתור מנהרות, חמאס מפציץ

הותר לפרסום כי צה"ל פועל לאיתור מנהרות באזור רצועת עזה וכעת ערביי החמאס מגיבים בירי, שהתפתח לקרבות הדדיות בין צה"ל לחמאס. שטח צבאי סגור הוכרז באזור נחל עוז

  • כ"ו ניסן תשע"ו - 13:51 04/05/2016
גודל: א א א
כוחות צהל סמוך לרצועת עזה, ארכיון (דובר צהל) דובר צה"ל
כוחות צהל סמוך לרצועת עזה, ארכיון (דובר צהל) דובר צה"ל

כעת הותר לפרסום, כי צה"ל פועל לאיתור מנהרות שחפרו מחבלי החמאס מרצועת עזה, כמו זו שאותרה ונוטרלה בחודש האחרון, ובתגובה חמאס משיב בירי קליעים, פצצות מרגמה ומטעני חבלה.

בשעות אחר הצהרים (רביעי) הכריז צה"ל על אזור הקיבוץ נחל עוז כשטח צבאי סגור. תושבי הקיבוצים באזור הונחו לגלות ערנות. התלמידים פונו מבתי הספר והחקלאים התבקשו שלא להתקרב לאזורים הסמוכים לגדר. בתוך כך, צה"ל מפגיז מטרות באזור שכונת שג'אעיה ואל תופאח בעזה.

צה"ל פועל לאיתור מנהרות. המנהרה שאותרה לאחרונה באזור הרצועה (דובר צה"ל)

האירוע הביטחוני הראשון הבוקר באזור, התרחש כאשר ערבים ירו פצצת מרגמה לעבר כוח צה"ל שפעל בדרום הרצועה. לאחר מכן דווח על מספר פצצות מרגמה שירו ערבים לעבר כוחות צה"ל. הלילה דווח בכלי תקשורת ערביים על פיצוץ מטען חבלה בקרבת גדר המערכת בצפון רצועת עזה, בסמוך לכוח צה"ל. על פי הדיווח, לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. אתמול בשעות אחר הצהריים בוצע ירי מכיוון עזה אל עבר כלי הנדסי של צה"ל שפעל בסמוך לגדר המערכת, בצפון הרצועה גם כן. גם באירוע זה לא היו נפגעים אך נזק נגרם לכלי ההנדסי. בעקבות הירי, החלו הכוחות בשטח בסריקות.

גדר הרצועה. ארכיון (הצלה יו"ש)

בחמאס ביקשו להאשים את ישראל ב"הסלמה" באזור, ומושיר אל-מסרי, מבכירי החמאס, אמר לסוכנות הידיעות 'מען', כי "ההסלמה ברצועה היא הפרה בוטה של הפסקת האש. האויב צריך להבין שככל שיגברו פשעיו, כך תגבר התגובה". עוד הוסיף אל-מסרי והפנה מסר לישראל "לא לבחון את הסבלנות".

עודכן לאחרונה ב: 19:06
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד