בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צו עראי כנגד הצו המנהלי לאטינגר

בג"ץ הוציא הערב (ד') צו עראי המקפיא את הרחקתו של מאיר אטינגר בצו מנהלי, וזאת בעקבות עתירה דחופה שהגיש ארגון חוננו. "להיכן עליו ללכת? האם בצה"ל ובשב"כ מצפים כי הוא יתאדה באוויר?"

  • יח"צ
  • י"ג אדר תשע"ה - 18:37 04/03/2015
גודל: א א א
עדי קידר (יחצנים) (יח"צ)
עדי קידר (יחצנים) (יח"צ)

בג"ץ הוציא הערב (ד') צו עראי המורה למדינה לנמק עד השעה 12:00 מחר בבוקר מדוע לא תאפשר לתושב השומרון, מאיר אטינגר, שנגדו הוצאו צווי הגבלה מנהליים, להתארגן ולמצוא דירה בתוך מספר ימים. הצו מורה על הקפאת צווי הגבלה למשך 24 שעות עד להחלטה נוספת של בג"ץ, ובנתיים יוכל אטינגר להמשיך ולשהות ביהודה ושומרון.

הצו העראי יצא בעקבות עתירה דחופה שהגיש לבג"ץ עו"ד עדי קידר מארגון חוננו. קידר הגיש אחר הצהריים (ד') בג"ץ דחוף כנגד צווי ההגבלה המנהליים שהוציאו אלופי צה"ל כנגד אטינגר.

אטינגר, בן 23, המתגורר עם אשתו בגבעת רונן שבשומרון, קיבל לידיו אתמול צווי הגבלה מנהליים המורים כי עליו לשהות במעצר בית לילי, הרחקה מיהודה ושומרון וירושלים, וכן נאסר עליו ליצור קשר עם שישה מחבריו.

הוריו של אטינגר, כמו גם הורי אשתו, מתגוררים בירושלים ובבנימין, ונאסר עליו להגיע לביתם, מאחר והצווים נחתמו לפני מספר ימים וכבר נכנסו לתוקף, נמצא אטינגר במצב בו עליו למצוא דירה מחוץ לירושלים ויו"ש בתוך מספר שעות, דבר בלתי אפשרי.

בעקבות כך הגיש עו"ד קידר דרישה בהולה לאלופי הפיקוד שחתמו על הצו, לדחות את תחילתו, וכן הגיש אחר הצהריים בג"ץ דחוף בנושא.

"התנהלות זו אינה ראויה ומהוה גזרה שלא ניתן לעמוד בה, וספק עם המשיבים עצמם היו ערים לאופן ביצועה", כתב עו"ד קידר והדגיש כי גם המשטרה המתינה מספר ימים עם מסירת הצו, מה שמראה שאטינגר ככל הנראה אינו ה מסוכן כפי שטוענים במערכת הביטחון. "עינינו הרואות כי הצווים נחתמו כבר לפני מספר ימים והמשיבים לא נחפזו בביצועם. בנסיבות אלו לא יגרם שום נזק או סיכון לאזור בדחיית ביצועם כדי לאפשר לעותר להתארגן כיאות למול הגזרה הדרמטית שנפלה עליו", הוסיף קידר.

עו"ד קידר דרש כי יינתן לאטינגר זמן התארגנות של שבוע ימים לפחות, ובנוסף דרש כי תינתן לו זכות שימוע.

"מעבר לשאט הנפש שאנו מביעים מהצו הדראקוני עצמו, גם ברמה הפרקטית, להיכן עליו ללכת בתוך מספר שעות, לאחר שהורחק מביתו ובתי בני משפחתו?", תמהים בארגון חוננו. "האם בשב"כ ובצה"ל מצפים כי הוא יתנדף באוויר?".

אתמול נמסרו הצווים לאטינגר לאחר שנעצר בידי בלשי משטרה. אחד הצווים נחתם בידי אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון ומורה על הרחקתו של אטינגר מיהודה ושומרון לתקופה של שנה. צו נוסף שנחתם בידי אלוף פיקוד העורף אייל אייזנברג מורה על הרחקתו לחצי שנה מירושלים, מעצר בית לילי לשלושה חודשים, ואיסור יצירת קשר עם שישה מחבריו לתקופה של שישה חודשים.

בארגון חוננו תקפו אמש בחריפות את הוצאת הצו. "אנו מגנים את הוצאת הצו הדרקוני והחריג בחומרתו. מדובר בצעד היסטרי וכמעט חסר תקדים מצד צה"ל והשב"כ, המופנה דווקא נגד המתיישבים במקום שיופנה כנגד פורעים ערבים. שוב אנו עדים לכך שמערכת הביטחון שכחה מי הוא האויב ומיהו האוהב".

הכתבה באדיבות יח"צ
תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד