בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ציפורים בסכנת הכחדה נתפסו בנתב"ג

בבדיקה של משלוח ציפורים מאיטליה לישראל נתגלו ציפורים האסורות במסחר

  • יח"צ
  • כ"ד חשון תשע"ה - 16:11 17/11/2014
גודל: א א א
הציפורים המוברחות (רשות הטבע והגנים)
הציפורים המוברחות (רשות הטבע והגנים)

בבדיקה שגרתית של משלוח ציפורים שהגיע בסוף השבוע מאיטליה לישראל, נתגלו 3 ציפורים ממין סיסקין אדומה וציפור אחת ממין חוחית לבנה האסורות במסחר. הסיסקין האדומה אף נמצאת בסכנת הכחדה על פי אמנתCITES , האמנה לשמירה על חיות הבר. על פי משרד החקלאות ופיתוח הכפר ציפורים אלו נמכרות ב"שוק השחור" בכ- 2,000 ₪ לפרט.

הציפורים הוסתרו ועורבבו בין שלל ציפורים אחרות שהגיעו ארצה במשלוח ייבוא חוקי ומסודר של כ- 800 ציפורים ממין כנרים ו- 10 סיסקין שחורה. בבדיקת הציפורים על ידי וטרינר משרד החקלאות בנתב"ג ומפקח רשות הטבע והגנים נמצאו הציפורים מוסתרות בתיבות. 4 הציפורים המוברחות הגיעו ללא תעודת בריאות וטרינרית וללא היתרים נדרשים, כמתחייב בחוק.

כל הציפורים הועברו באופן מידי לטיפול במתקן של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, קיבלו שתייה ומזון, ובהתאם להחלטת מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון, יוחזרו לארץ מוצאם, לשם מניעת כניסה של מחלות המסכנות את האדם ואת בעלי החיים בישראל, כדוגמת שפעת העופות וניוקאסל.

ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בנתב"ג: "בעלי חיים המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש עלולים להביא עימם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים ועשויות אף לגרום למוות. ייבוא ציפורים ללא תעודות בריאות כנדרש מהווה סכנה לבריאות הציבור בהפצת מחלת שפעת העופות, כמו גם פגיעה ממשית בבריאות בעלי החיים בארץ בהפצת מחלת שפעת העופות או ניוקאסל. יצוין כי מדובר בציפורים בסכנת הכחדה האסורות במסחר".

הכתבה באדיבות משרד החקלאות

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד