בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צעיר מהשומרון גורש לשמונה חודשים

לקראת סיום התפקיד: ניצן אלון חתם על צו גירוש מנהלי לצעיר מהשומרון. "הפלוס שלנו, הוא שאנחנו עם ה'"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ל' שבט תשע"ה - 09:52 19/02/2015
גודל: א א א
משה אורבך
משה אורבך

באמצע חגיגות בר המצווה, הגיעו בלשי המפלג לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י לאולם השמחות ברחובות. הבלשים התנפלו על משה אורבך, צעיר כבן 23 והובילו אותו לתחנת המשטרה בעיר.

בתחנת המשטרה, פגש אורבך איש שב"כ שהציג עצמו בשם רוני ואמר לו כי הוא מופקד על אזור הישוב איתמר בשומרון, שם מתגורר הצעיר. עוד הוסיף המכונה רוני ואמר כי "יש עליך עשרים עיניים, בתוך יו"ש ומחוץ ליו"ש. אם תמשיך בשלך, הגלגל יכול לחזור".

בסוף שיחת האיומים, הציג רוני בפני אורבך צו פיקוח מיוחד המורה על הרחקתו של אורבך לתקופה של שמונה חודשים מאזור יהודה ושומרון. הצו נתחם בידי אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, העתיד לעזוב את תפקידו בתקופה הקרובה.

על רקע הפינויים האחרונים, אומר אורבך לקול היהודי כי "אני חושב שיש כאן מלחמה אישית נגד הגבעות, אבל בעז"ה הם לא יצליחו. אנחנו נמשיך את הדרך הנכונה ונדרוש שהשלטון הזר יעזוב את ארצנו. הפלוס שלנו, הוא שאנחנו עם ה'".

לחובתו של אורבך, שרק לפני כשנה וחצי סיים תקופת גירוש מנהלית בת שנה תמימה, עומד מאסר על תנאי במידה ויורשע בהפרת צו אלוף. תוקפו של המאסר על תנאי יסתיים בעוד כשמונה חודשים, ואורבך סבור שלכך כיוונו אנשי השב"כ שהחליטו על הוצאת הצו.

בארגון חוננו גינו את הוצאת הצו הדראקוני הנחתם ללא ראיות, ומתבסס על חוקי המנדט הבריטי כלשונם. "אנו קוראים לכוחות הבטחון לפעול נגד האויב ולא נגד יהודים אוהבי הארץ".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד