בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"קו פרשת המים מבחינה ביטחונית"

אמש (מוצ"ש) הפגינו עשרות מתושבי דולב שבבנימין על ההפקרות הביטחונית. במוצאי שמחת תורה חדרו ערבים לישוב והאזעקה הופעלה. "בחודשים האחרונים אירעו מספר הצתות ופריצות לבתים באזורנו"

  • אברהם שפירא
  • כ"ה תשרי תשע"ה - 13:25 19/10/2014
גודל: א א א
ההפגנה בצומת הפרסה
ההפגנה בצומת הפרסה

עשרות תושבים מהישוב דולב במערב בנימין, הגיעו אמש (מוצ"ש) לצומת הפרסה הסמוכה לישוב והפגינו נגד ההפקרות הבטחונית באזור. להפגנה הגיעו גם כוחות הבטחון שחששו כי המפגינים ינסו לפגוע בערבים שיעברו בסמיכות מקום.

אירועים שונים פקדו את תושבי האזור בתקופה האחרונה, אך זה שהרתים את התושבים להפגנה, התרחש במוצאי שמחת תורה, אז נאלצו התושבים להסתגר בבתיהם כאשר הופעלה האזקה בישוב.

ההפגנה בצומת הפרסה אמש (דוברות הישוב דולב)

לפנות בוקר ביום שישי, זוהתה פריצה בגדר הישוב וכיתת הכוננות הוקפצה. מחשש לחדירה, הופעלה האזעקה ביישוב והתושבים נקראו שלא לצאת מבתיהם. כוחות צבא ומשטרה גדולים הוקפצו לישוב והכריזו על מצב 'אביר לילה ג', שפירושו חשש חדירה לישוב.

בהמשך התברר כי ארבעה בתים נפרצו ביישוב, ככל הנראה בידי ערבים, ומהם נגנב כסף ורכוש. בנוסף, סוכנות הידיעות 'תצפית' דיווחה כי, תושבת הישוב הבחינה בחשודים כשהם מנסים לפרוץ לביתה, אולם לאחר שצעקה לעברם הם נמלטו מהמקום.

האירוע הוגדר כאירוע 'פלילי' אך תושבים ביישוב דואגים כי אירוע שכזה עלול להגרם באסון ובפגיעה בנפש.

דוברות היישוב דולב פרסמה תגובה לאירועים ואמרה אמש, כי "הערב, התקיימה עצרת של תושבי דולב בקריאה לכוחות הביטחון להגברת הביטחון בישוב וסביבותיו. בחודשים האחרונים אירעו מספר הצתות ושריפות באזורנו. כמו כן, אירעו כמה פריצות לבתים. הפריצה האחרונה התקיימה במוצאי שמחת תורה בה נגנבו חפצים אישיים מבתים פרטיים. בנס לא היו פגיעות בנפש בכל האירועים".

"הדוברים תבעו מהצבא והמשטרה להגביר את הנוכחות וההרתעה על מנת שאירועים אלו לא יישנו" אמרו בדוברות הישוב. "במקביל להערכתנו לפעולת הצבא והמשטרה התאספנו כדי לדרוש מהם לעשות יותר כי אנו יודעים שהם מסוגלים לעשות יותר. התחושה היא שהגענו לקו פרשת המים מבחינה ביטחונית".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד